Hoggert Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Hei, tenkte å gå krigsskole en eller annen gang i livet mitt Jeg stryker i 2 fag som jeg trenger, og tenkte jeg kunne ta disse opp i UB. Men hva er forskjellen på UB og BS? er det like stor sjangse for å komme inn på krigsskolen med UB som om jeg skulle hatt gått BS? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 For å kvalifisere for KS etter å ha gått UB må du ha ett år som sersjant under beltet. Det er du på ingen måte garantert. Forskjellen på UB og BS er hvor lang tid du utdannes. Og jo lengre tid du utdannes, jo mere har du tid til å lære. Logisk nok. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Mange sliter med å få videre engasjement som serjent etter å ha fullført UB. Rekruttskolen reklamerer med bare at de beste UB-elevene får fortsette som instruktør på skolen. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 For å kvalifisere for KS etter å ha gått UB må du ha ett år som sersjant under beltet. Det er du på ingen måte garantert. Forskjellen på UB og BS er hvor lang tid du utdannes. Og jo lengre tid du utdannes, jo mere har du tid til å lære. Logisk nok. du må på ingen måte ha gått ett år som sjt for å kvalifisere deg til KS opptak om du har gått ub Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Ikke? Da beklager jeg feilinformasjonen, det var det jeg fikk beskjed om på utdanningsmessa, men det var i 2009. Det var mulig å gå gjennomgående KS, men etter UB måtte man tjenestegjøre et år først. Mulig reglene er forandret, eller så må de ha misforstått spørsmålet mitt. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 ser ut som ikke de utdanningsfolkene er helt enige om det, fikk info fra en hos LUI som sa at UB måtte gå gjennomgående ks eller ha fullført GBU,men dette stemmer ikke, da UB`er er kvalifisert for å delta på FOS KS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå