Gå til innhold

Canal Digital HD-dekoder tilkoblet, men ingen bilde [løst]

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en HD-dekoder privat. Det er som skrevet i tittel en HD-dekoder fra Canal Digital. Jeg har koblet den til og får opp meny og den har søkt inn alle kanaler og funnet de. Jeg får til og med frem tekst på en kanal som jeg har sett så langt.

Problemet er at det er ikke noe som helst bilde eller lyd som kommer ut fra TV'en. Har prøvd med både HDMI kabel og Scart. Samme problem på begge. Menyer viser helt fint og alle bilder fra dekoderen viser helt fint, men bilder og lyd uteblir.

Hadde en av de eldste dekoderene før som ikke er i HD eller noe, og har lurt på om jeg må bestille meg nytt kort for at denne dekoderen skal fungere. Det høres for meg helt søkt ut at det skal ha noe å si, men kan jo aldri vite. Er det noen som har hatt samme problem og evt kan si hva jeg må gjøre for å fikse dette?

Edit: Har løst saken. Dekoderen er type HD 104C fra Canal Digital. Denne må altså kobles opp mot kortet som fulgte med osv, noe jeg ikke visste og som tydeligvis ikke selger visste heller siden han ikke sendte med kortet. Så den må nå registreres på meg og jeg må skaffe nytt kort om ikke selger har dette fremdeles.

Endret av Skalle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...