skolearbeid Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Hei! Har engelsk prøve-eksamen på onsdag (12.04) og trenger all hjelp jeg kan få! Jeg har en oppgave som jeg ikke er helt sikker på, oppgaven kommer nedenfor, så hvis du hadde giddet å tatt deg tid til å hjelpe meg her er jeg veldig takknemlig! Read through the sentences below and answer questions 1, 2 and 3. a) Hardly. b) Yet, our fascination with today’s empty-headed Big Brother ‘stars’ is endless. c) Consequently, they are feeling disillusioned and worthless and resort to violence to get rid of their frustration. d) True personal values do not count any longer. e) We see this in the way our media are filled with pictures and reports about celebrities, who, far too often, have no talent, wisdom or education. f) What is needed is a reorientation, a new direction in society, where substance replaces mere sheen. g) Such ‘stars’ often have outward beauty, personal wealth and unlimited self-confidence, but does that mean that they possess the true values of the past: family responsibility, care, compassion and empathy? h) Very few people today have, or can hope to acquire, the superficial qualities of the show hero. 1 Arrange the eight sentences above in an order that creates a coherent argumentative text. List the letters on your answer sheet in the order you think is best. 2 Explain why you placed a, c and g where you did in your new text. 3 Find four words and/or expressions in the text that reveal the author’s attitude towards celebrities. På forhånd tusen takk! Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Forstår du ikke oppgaven, eller greier du ikke å løse den? Lenke til kommentar
skolearbeid Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Forstår du ikke oppgaven, eller greier du ikke å løse den? Jeg greier ikke å løse den.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Tja, oppgaven i seg selv er jo grei. Du skal arrangere de 8 småsetningene til en sammenhengende, meningsfull tekst. Så skal du begrunne hvorfor du plasserte a) og c) og g) der du gjorde. Så skal du finne 4 ord i teksten som viser forfatterens holdning til reality-kjendiser. Endret 12. april 2010 av Bytex Lenke til kommentar
skolearbeid Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Tja, oppgaven i seg selv er jo grei. Du skal arrangere de 8 småsetningene til en sammenhengende, meningsfull tekst. Så skal du begrunne hvorfor du plasserte a) og c) og g) der du gjorde. Så skal du finne 4 ord i teksten som viser forfatterens holdning til reality-kjendiser. Takk for hjelpen, men det jeg trenger hjelp til er å løse oppgaven! Jeg skjønner hva oppgaven går ut på, men er ikke sikker på hvilken rekkefølge jeg skal arrangere småsetningene i! Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 h) Very few people today have, or can hope to acquire, the superficial qualities of the show hero. b) Yet, our fascination with today’s empty-headed Big Brother ‘stars’ is endless. g) Such ‘stars’ often have outward beauty, personal wealth and unlimited self-confidence, but does that mean that they possess the true values of the past: family responsibility, care, compassion and empathy? a) Hardly. d) True personal values do not count any longer. c) Consequently, they are feeling disillusioned and worthless and resort to violence to get rid of their frustration. e) We see this in the way our media are filled with pictures and reports about celebrities, who, far too often, have no talent, wisdom or education. f) What is needed is a reorientation, a new direction in society, where substance replaces mere sheen. Tok meg 2 minutter. Lykke til med stryken du kommer til å få på eksamen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Tror ikke meninga med eksamen er at vi skal løse oppgaven din. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Flyttet tråden til ett mer passende forum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå