Effectiv Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Heihei. Morty har nå tvingt meg til å lage en worklog på denne bilen også hehe. Bmwen er ganske sliten i grunn. betalte 9 lapper for den, gått ca 220 000-250 000. Senket 60/40 med bilsteinfjører. Stiv og god kan man si. Understell er temmelig strøkent, all rust tatt i høst. Er en del overflaterust men noe er tatt Bilen var ikke eugodkjent, men det fikset jeg på en kveld. Eksoslekkasje, indre endeledd (byttet like godt hele shiten) og et bremserør. Alle bærearmer og foringer i understell er nye fra tidligere eier, eneste som gjenstår er traversforingene Er sportsstol på førersiden og shortshift. Meget god og thight bil å kjøre Bilder: Fra når jeg fikk den Etter jeg fikk skilt Etter jeg fikset bulken så godt som mulig og lakkert, samt fjernet antenne og tettet hullet og lakkert. Fjernet en del rust der også for å si det sånn Sommerfelger på. Lakkert hvite. Fjernet mye rust fra bak"fanger", hjulbuer og under lykter/skilt. Resten taes til helgen Til sommeren skal bilen vaskes under, sandblåses og sveise det som trengs å sveises. Er helt sikkert noe. Blant annet er det noe i hjulbrønn. Ny bakfanger (m-tech II), baklykter som ikke er sotet, andre sideblinklys (oransje) og muligens en mtechII frontfanger. DE-Lykter står på ønskelisten også. Ellers er reg-reim akkurat byttet av meg, samt vannpumpe, termostat, radiator, termostathus, bensinpumpe og annet småplukk. Lagt opp nytt ledningsnett til frontlys så de går på når parklys går på. ledningsbrudd et sted og gadd ikke feilsøke Ny framskjerm venstre forann blir også å se snart håper jeg Ellers så er planen å få den så strøken som overhode mulig og beholde den noenlunde orginal. Bare å kommentere i vei og gi tips til ting som kan gjøres mvh Julian Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 ja mye jobb fremover ja xD Liker E36 bedre men smak å behag! Lykke til da! Lenke til kommentar
rublings Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Nei huff, e36 er så vanlig og jalla. E30 er for de som kan bil Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Dette skal jeg følge med på E30 er fine biler Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Takk for gode tips, og takk for gode synspunkter rublings :D hehe Ja imorgen skal orginal speedo-klusteret inn for å se om det er tempnålen på det andre som er gåen. Blir også shining av damen sin bil Og kanskje, men bare kanskje, får jeg tid til å pusse litt mere Lenke til kommentar
Mortyy Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Endelig kom den, har ventet lenge! FLOTT! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Knallbil detta! Bra at folk tar vare på slike biler! En e30 er i mine øyne mye mer spesiell enn en e36. Grunnen? Jo fordi stort sett alle på 17-19 år har en e36! :0 Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 hehe ja akkurat det jeg tenker også E30 er mye mer spesielt, og tøffere uten tvil. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Fint med flere E30`er på forumet! Godt å se folk som fortsatt vil ta vare på disse klassikerne. Begynner å bli sjeldent å se E30'er på vegen! Keep up the good work. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Hehe ja, håper jeg får råd til å få den i så god stand som jeg vil ha den. Heldigvis var tidligere eier bmw-entusiast så er tatt rimelig bra vare på Er mulig jeg kommer til å vurdere ny motor snart. Fant nemlig en nyoverhalt m40b18 altså 318i motoren jeg har i nå, med kvasskamm osv. Så det betyr at jeg slipper tikking Høres ut som jeg har en MEGET sint liten dverg med lufttrykkbor under panseret Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Har samme motor i min cabriolet, responsiv, kjapp og finfin motor! Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Ja vet! Meget god motor, men desverre har den noen feil fra fabrikk. spiser kammer fort, dårlige ventlilløftere og er så nært som umulig å lufte skikkelig Dessuten er regreimintervallet på 40 000 :shock: Heldigvis er det meget lett å bytte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå