Murildo Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Hei, jeg lurer på om noen kan forklare meg dette. Kan jeg føre noe fradrag på selvangivelsen min? jeg bor i Ålesund i forbindelse med studie, jeg er folkeregisterreg i Arendal. Jeg jobbet sist sommer 4 uker i Ålesund, deretter 6 uker i Arendal. Jeg har tjent ca 100.000 i 2009. Jeg kan vel få pendlerstatus for de første 4 ukene (jobber "borte")? Eller misforstår jeg "Gullfradrag for studenter"? Hvilke beløp kan jeg da evt føre opp? Km-satser bil? Fly? Kostpenger? Losji? Clas Lenke til kommentar
rarnfinn Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Hei, jeg lurer på om noen kan forklare meg dette. Kan jeg føre noe fradrag på selvangivelsen min? jeg bor i Ålesund i forbindelse med studie, jeg er folkeregisterreg i Arendal. Jeg jobbet sist sommer 4 uker i Ålesund, deretter 6 uker i Arendal. Jeg har tjent ca 100.000 i 2009. Jeg kan vel få pendlerstatus for de første 4 ukene (jobber "borte")? Eller misforstår jeg "Gullfradrag for studenter"? Hvilke beløp kan jeg da evt føre opp? Km-satser bil? Fly? Kostpenger? Losji? Clas Der tok jeg feil gitt.. Nye regler Pendlere___bosted_og_skatteforhold (04.03.2010).pdf Endret 13. april 2010 av rarnfinn Lenke til kommentar
rarnfinn Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Hei, jeg lurer på om noen kan forklare meg dette. Kan jeg føre noe fradrag på selvangivelsen min? jeg bor i Ålesund i forbindelse med studie, jeg er folkeregisterreg i Arendal. Jeg jobbet sist sommer 4 uker i Ålesund, deretter 6 uker i Arendal. Jeg har tjent ca 100.000 i 2009. Jeg kan vel få pendlerstatus for de første 4 ukene (jobber "borte")? Eller misforstår jeg "Gullfradrag for studenter"? Hvilke beløp kan jeg da evt føre opp? Km-satser bil? Fly? Kostpenger? Losji? Clas Der tok jeg feil gitt.. Nye regler Du kan få kostfradrag på 182,- pr dag som arbeidet er din hovedgeskjeft. Det vil si den perioden du jobber men ikke studerer. Lenke til kommentar
Murildo Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Du kan få kostfradrag på 182,- pr dag som arbeidet er din hovedgeskjeft. Det vil si den perioden du jobber men ikke studerer. Gjelder kostfradraget da kun de ukene jeg jobbet i Ålesund (borte fra folkereg adr.)? Eller uansett? Men det er altså ikke andre fradrag jeg kan få under "gullfradrag"... Til slutt: Hvor fører jeg dette? Mange takk, folkens! Alt som kan spares, bør spares - også for studenter:-) Endret 14. april 2010 av Murildo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå