To be honest Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Et merkelig spørsmål som jeg har ikke funnet noe fornuftig svar på så jeg prøver her hvor tross alt dere brukere sitter. På min X10, kjøpt fra komplett.no, fulgte det med en forhåndsinstallert app. som heter Supernytt. Dette er en link til Sveriges Aftonbladet. Denne linken går det ikke ann å slette eller endre til noe mer relevant som f.eks Aftenposten eller VG. Jeg har vært i kontakt med både komplett.no, SE support på mail og SE support på telefon og her er hva de svarte. Support på mail påstår at har jeg Supernytt på telefonen så er den enten kjøpt i eller importert fra Sverige. Den telefonen som er ment for det norske markedet skal IKKE ha Supernytt ferdig installert. Dette formidler jeg til komplett.no som med glimrende og lynrask service sier at klart vi skal ordne det og forhåndssender en X10 som erstatning som jeg sitter med her nå. Den har selvsagt også Supernytt installert og jeg begynner å lure, jeg sender mail tilbake til SE og spør om de er helt sikre på at det skal være slik de beskrev i første mail. Mens jeg venter på svar så ringer jeg SE og de sier noe annet. Norske telefoner skal ha Supernytt ferdig installert mens på de svenske så skal linken bare hete Aftonbladet og ikke Supernytt. Jeg ringer tilbake til komplett og forteller forvirringen og de sier at jeg skal beholde begge telefonene til SE svarer. Merkelige greier... Så blir da spørsmålet til dere. Har du Supernytt, Aftonbladet eller ingen av delene forhåndsinstallert? PS! Fikk akkurat svar om at hvis jeg hadde en app. som linker til en side i Sverige så er telefonen ment for det svenske markedet. Nå er jeg ihvertfall forvirret??? Endret 12. april 2010 av To be honest Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Min, og alle andre jeg har vært borti har Supernytt installert. Håper det kommer update som fjerner dette, i alle fall for norske brukere, men har mine tvil. Gidder ikke bry meg så voldsomt mye uansett... Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Har tilsynelatende fått en god forklaring. Både norsk og svensk versjon har supernytt installert, er telefonen svensk så heter den bare aftonbladet og linker til aftonbladet, er den norsk så heter den supernytt og SKAL linke til supernytt.no men foreløpig bare til aftonbladet, dette er en feil fra SE og blir rettet i en kommende update. Jeg benyttet selvsagt anledningen til å spørre om Android 2.1 og svaret var; vet ikke, før sommeren en gang. Til at mange har klaget på batteritiden svarte de at det kommer ann på bruken og ingen planer om en fiks i nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå