bIsk0p Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Hei, Sitter på gjerdet og tenker på å kjøpe SSD disk (gudene vet hvorfor, men noe må man bruke penger på) Jeg tenker da på å kjøpe en 40GB intel disk og sette opp en filserver hvor alt av filmer og serier blir lastet ned og lagret på. Tenkte også å legge inn spill ved å mappe opp disker hos filservern på hovedmaskinen. Så i utgangspunktet er det bare OS og evt mine dokumenter som harddisken skal brukes til, hvis spill-over-nettverk har en negativ påvirkning, vil også spill komme på SSD. Noen som har prøvd og derfor kan si hvor mye eller lite 40GB er i praksis? EDIT: Det er windws 7 64-bit det er snakk om. Lurte også på om noen har noen fordeler jeg kan roe min økonomiske samvittighet med i SSD mot snurredisk vurderingen. (har i dag en samsung 1TB disk. På forhånd takk - bIsk0p Endret 12. april 2010 av bIsk0p Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Snakker vi om en lap-top eller en stasjonær maskin ? Spill på nettverksdisk har jeg veldig liten tro på, men det kommer mye ann på spillet. Endret 12. april 2010 av Topguy Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Det er snakk om en stasjonær maskin. Jeg er litt skeptisk til å spille spill som er innstallert på en nettverks mappet disk, jeg vet ikke hvor mange filer spillene bruker mens man holder på... Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 jeg vet ikke hvor mange filer spillene bruker mens man holder på... Bare 1 om ganger, inget unntak. Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 40GB er _veldig_ lite. Spesielt hvis du skal legge inn spill på den. Setter du inn en 80 går det helt fint. Har selv en SSD på 124GB(?) og har nå 90 GB ledig og jeg har ikke installert noe særlig på den, bare Firefox, quicktime, mediamonkey, VLC. Bare nødvendige programmer. Det hoper seg fort opp. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 jeg vet ikke hvor mange filer spillene bruker mens man holder på... Bare 1 om ganger, inget unntak. ok, hvor ofte leser den ny fil? Hva er forbruket i mens man spiller? Det er i hovedsak snakk om BC2 online (iallefall nå for tiden..) Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 ok, hvor ofte leser den ny fil? Hva er forbruket i mens man spiller? Det er i hovedsak snakk om BC2 online (iallefall nå for tiden..) Da kan jeg tenke meg at du blir siste person som kommer inn på brettet etter at det lastes.. uten unntak og med klar margin. Det er noen megabyte med data som skal lastes ved bytte av brett, syns allerede det går tregt nok med vanlig SATA disker. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Jeg sliter nå med at jeg er siste person som kommer inn, faktisk så tar det 5+ min ved kart bytte... Men dette misstenker jeg at kan være pga en delvis defekt s-ata port.. Spill mappen er på 11GB, så det blir max dette som skal fram og tilbake. Jeg skal prøve å se om jeg får til Gbit nettverk mellom disse (hvis det har noe å si..) Hvis spill må være i samme maskin, må jeg kanskje opp på 80GB, noe som betyr en dobling av pris.. Lenke til kommentar
magb Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Jeg sitter her med 19gb ledig plass på min Intel 40gb ssd. Det som er installert er: Win 7 home 64 bit, Spotify (1gb cache), Office 2007, Flash player, Avast antivirus, vlc og kanskje et par andre småprogrammer. Jeg må vel forvente at operativsystemet tar litt mer plass etterhvert som oppdateringer kommer, men det er vel plass til det jeg har nevnt over + 1-2 spill. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Takk for tilbakemelding, tror jeg går for 40GB'en. Jeg klarer rett og slett ikke å forsvare en 80 mtp hvor mye den koster.. Alternativet hadde blitt å kjøpt en mer stillegående snurredisk og hatt i hovedmaskinen.. Jeg sier saken er løst! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Jeg bruke resourse monitor mens jeg spilte her om dagen og så at det ble brukt litt resurser på å skrive til \$LogFile\ på de forskjellige partisjonene. Virket heller ikke som at BC2 bruker mye ved vanlig spilling, men bruken økte ved loading av nytt map. Kan se ut som at det går å spille på nettverks disk, ny harddisk kommer trolig onsdag neste uke. Time will show.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå