stifa Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Tror det er litt slik: 70% - A 60% - B/C 50% - C/D 40% - D/E Men du kan da lese her: http://en.wikipedia.org/wiki/British_undergraduate_degree_classification#First-class_honours Det finnes en Wikipedia-side for nærmest alt her i verden Lenke til kommentar
Ingeniør_student Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) Viktig aa ogsaa nevne at i de fleste tilfellene er fagene lagt opp litt annerledes enn hjemme i Norge. Kan snakke for ingenioerlinjene. I Norge, slikt jeg har forstaatt det (NTNU), er det lagt opp til et visst antall oevinger som skal vaere godkjente for aa faa adgang til eksamen. Eksamen teller da 100%. I England er det gjerne todelt. Her maa man skrive en rapport paa 40-80 sider som tar for seg et tema som er relatert til emnet/faget eller dekker et eksperiment. Denne oppgaven teller 40%, mens eksamen teller 60%. Problemet her er at det er saa himla vanskelig aa faa 70%+ paa disse rapportene, men man kan greit faa mer enn 70% paa eksamen (bare aa regne riktig det). F.eks hvis du klarer aa fa 90% paa eksamen og 62% (typisk aa faa paa disse rapportene) saa ender du opp paa 79% "overall". I forhold til norsk skala saa tilsvarer vel det en B, mens i England tilsvarer det en A. Endret 3. juni 2012 av Ingeniøerstudent Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Hvordan kan man regne ut karakterene fra en norsk bachelor til honours-systemet for å se hvor man ligger? Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) A = First B = 2:1 C = 2:2 D = Third E/F = Pass/Fail (Evt se stifa sin post lenger oppe) Veit tråden her er gammel, men hvis noen skulle finne på å lese det som er skrevet tidligere så ta det med en klype salt. Endret 3. juni 2012 av luser32 Lenke til kommentar
Gylthe Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Hvordan kan man regne ut karakterene fra en norsk bachelor til honours-systemet for å se hvor man ligger? Dette varierer fra skole til skole såvidt meg bekjent. I mitt tilfelle var 2:1 halvparten av karakterene B eller høyere, og ingen karakterer lavere enn C. First var halvparten av karakterene A, og ingen karakter lavere enn C. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 På NTNU er 79% en C. Tabben du gjør her, er å se på det britiske systemet som en skala som går fra 0 til 100. Den gjør egentlig det, men alt over 80 er "over" A i de aller fleste moduler. Lenke til kommentar
operg Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Hæ? Jeg bare korrigerte Ingeniøerstudent sin info. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Hæ? Jeg bare korrigerte Ingeniøerstudent sin info. Oops, min feil! Beklager! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå