bruker365 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Noen som har noe godt og si om denne spilleren? Regner med at den skal vere god? Kom gjerne med forslag til andre spillere. Vil gjerne ha SD/MMC, AUX, og USB Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Ville helt klart gått for en Pioneer P88RS-II som er satt ned til under 3k nå!! Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Men den er det ikke USB eller minnekort innganger på? Er ikke sikkert jeg kjøper på den siden heller, så jeg får en annen pris på den jeg linket til Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Det der er en bra spiller, bare vær klar over at den ikke spiller cd`r Mye billigere her: http://www.pixmania.com/no/no/r/pioneer-mvh-8200 Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Hadde aldri klart meg uten CD-spiller, det er jo den som gir best lydkvalitet... Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Det der er en bra spiller, bare vær klar over at den ikke spiller cd`r Mye billigere her: http://www.pixmania.com/no/no/r/pioneer-mvh-8200 Var egentlig deg jeg venta på at skulle svare Men Pixmania handler jeg ikke hos igjen, dårlig erfaring derifra! Dessuten får jeg den nok litt billigere enn 2500 også.. Hadde aldri klart meg uten CD-spiller, det er jo den som gir best lydkvalitet... Har klart meg fint sålangt jeg Men blir kvaliteten på USB/Minnekort mye dårligere enn CD? Edit: Kan den spille av video på den 3" skjermen? Endret 12. april 2010 av Ollimo Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Den spiller av video ja Bruk mp3 med bra kvalitet, så blir det fint Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Du kan også skaffe en minnepenn med MYE plass, og legge over masse WAV-filer (ukomprimert musikk) tatt rett fra CD'er. Da blir det også fint. Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Var det jeg tenkte meg ja Må nok bli en sånn en. Synes faktisk at lyden ble "ok" når jeg spilte av fra minnekortet på gamlespilleren. Og det var vel en 400 kronersspiller Så da kan jeg vel bare glede meg Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Carisma, har en på 16gb. Holder det til noen sanger? Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 16 GB ja, da får du vel plass til en del. Med full ukomprimert kvalitet i WAV så får du vel plass til ca 320 sanger med lengder på 4-5 minutter. Men kan heller legge over masse Flac-filer, Apple Lossless (veier mindre), eller i verste fall høyeste MP3-kvalitet (320 kbps, VBR høyeste kvalitet, 48.000hz) - god nok lydkvalitet for den vanlige "mannen i gata". Jeg har blitt litt sær jeg da, hører bare på ukomprimerte CD'er og sånt, men det har mye med at på mine SR5250 hører man fort (pga fantastisk lydgjengivelse) om filene/CD'ene har dårlig kvalitet... Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Skjønner Takker for svar begge to Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Hva er det med folk å prioritere kortleser, usb, mini jack og alt mulig annet dill foran faktisk kvalitet på lyd, samt tidskomp. eq.? P88RS er desidert en av de beste spillerne til billigst mulig penge. Hadde jeg kjøpte meg spiller nå ville jeg kjøpt den uten å tenke 2 ganger. Satt og snuste på P90RS selv men ble ikke noe av. Men ellers har du Alpine sin CDA-105Ri som har usb som burde vær mer enn nok. Hva ligger budskjettet ditt på? Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Hva er det med folk å prioritere kortleser, usb, mini jack og alt mulig annet dill foran faktisk kvalitet på lyd, samt tidskomp. eq.? P88RS er desidert en av de beste spillerne til billigst mulig penge. Hadde jeg kjøpte meg spiller nå ville jeg kjøpt den uten å tenke 2 ganger. Satt og snuste på P90RS selv men ble ikke noe av. Men ellers har du Alpine sin CDA-105Ri som har usb som burde vær mer enn nok. Hva ligger budskjettet ditt på? Nei jeg vet ikke helt jeg, kanskje fordi jeg ikke gidder å ha titalls cd-er liggende i bilen? Og det er litt kjipt å måtte lage en ny cd hvis jeg vil ha en ny sang i bilen.. Og da blir det vel også dårlig kvalitet på "hjemmebrente" cd-er, med min low-tech pc Har ikke bestemt meg for hvor mye penger jeg legger i det nå.. Men med min kapital nå for tiden blir det nok under 3000. Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Hvorfor skulle det bli lavere kvalitet på cdene du brenne ut? Det er jo akkurat samme kvalitet på alle brennere. Det som utgjør en forskjell er hva slags komprimering som er brukt. Hvis du brenner ut en cd i FLAC så skal du i teorien ha akkurat samme data på cden som orginalen hadde. Om dette stemmer gjenstår og se, har aldri testa stort om det er forskjell på brennere. Er stort sett fornøyd med lyden jeg får ut med bruk av CD. Men igjen så burde usb holde i massevis egentlig. Koble til en 120-160gb som du får for en billig penge så har du massenok av musikk. Hvis jeg var deg ville jeg tatt en titt på CDA-105Ri eller 9880 (hvis jeg husker rett) Greier spillere som har greit med utbyggings mulighet, PXA-H100 som gir deg tidskomp, eq (7 bånds) samt mulighet for aktiv deling hvis det skulle vise seg at du fikk lyst på det. Koster å være kar Endret 13. april 2010 av tmolberg Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Jeg pleier å brenne ut som WAV, da blir det rene kopier av CD'ene. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Kjører lossless fra ipod her CDer kan ryke og reise, angrer ikke ett sekund på at jeg gikk for en "media receiver" Pioneer media receiveren ser ganske intr ut ja, bra pris også. Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 Hvorfor skulle det bli lavere kvalitet på cdene du brenne ut? Det er jo akkurat samme kvalitet på alle brennere. Det som utgjør en forskjell er hva slags komprimering som er brukt. Hvis du brenner ut en cd i FLAC så skal du i teorien ha akkurat samme data på cden som orginalen hadde. Om dette stemmer gjenstår og se, har aldri testa stort om det er forskjell på brennere. Er stort sett fornøyd med lyden jeg får ut med bruk av CD. Men igjen så burde usb holde i massevis egentlig. Koble til en 120-160gb som du får for en billig penge så har du massenok av musikk. Hvis jeg var deg ville jeg tatt en titt på CDA-105Ri eller 9880 (hvis jeg husker rett) Greier spillere som har greit med utbyggings mulighet, PXA-H100 som gir deg tidskomp, eq (7 bånds) samt mulighet for aktiv deling hvis det skulle vise seg at du fikk lyst på det. Koster å være kar Mulig det, men jeg har brent et par cd'er og har fått dårlig kvalitet på de, kontra en kjøpe cd. Og det var med en gammel drittbærbar Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hmm da er det vel forståligt. Men alikevel så ville jeg sett på andre spillere enn med bare minijack, usb og alt mulig rart av dill du kan få presst inn i en spiller. Velg en plattform du vil bruke, mitt råd er isåfall minnekort eller usb. Minijack liker jeg ikke en plass, kanskje er det universalt ja men lydkvaliteten vil synke. Noen mener sikkert at det er merkbart lite. Men det er min konklusjon ;p Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Hmm da er det vel forståligt. Men alikevel så ville jeg sett på andre spillere enn med bare minijack, usb og alt mulig rart av dill du kan få presst inn i en spiller. Velg en plattform du vil bruke, mitt råd er isåfall minnekort eller usb. Minijack liker jeg ikke en plass, kanskje er det universalt ja men lydkvaliteten vil synke. Noen mener sikkert at det er merkbart lite. Men det er min konklusjon ;p Enig at AUX'en gir merkbart dårligere kvalitet. På min forrige spiller måtte jeg skur opp volumet ca 20% fra AUX kontra minnekortet, for å få ca samme volum på den samme sangen(samme filen). Og så vart kvaliteten deretter Så det blir nok for det meste minnekort eller usb, men det kommer jo alltids noen som "bare må høre den sangen" på ipoden osv :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå