Gavekort Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Takk, da kunne jeg stryke ut Vcore. Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Takk, da kunne jeg stryke ut Vcore. Når det står at et hovedkort takler minne hastigheter opptil for eksempel 1600(O.C) vil det si at den bare støtter ram som er overklokket til 1600 eller har det ingenting å si? Endret 12. april 2010 av Crytek91 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Tror nok det takler høyere enn 1600 MHz ja, de "fleste" X58 gjør jo det. Hvis ikke så er det vel sikkert lagt til support gjennom BIOS oppdateringer. Det pleier å stå en liste over hvilken RAM HK'et ditt støtter i manualen. Har du klokket CPU og glemt bort RAM? Kan jo hende at det er det som er problemet, men det igjen burde løse seg ved å resette CMOS. Men fortell om specs da? Hvilket HK du har osv? EDIT: Så hvilket kort du hadde fra en tidligere post. Fra asrock.com: Supports Triple Channel DDR3 2000(OC)/1866(OC)/1600(OC)/1333(OC)/1066 (6 x DIMM slots) non-ECC, un-buffered memory, Max. capacity up to 24GB Googlet litt og det ser ut til at det er flere enn deg med det samme problemet og ASRock. RMA ser ut til å være løsningen er jeg redd. Kan jo da prøve et annet merke enn ASRock også kanskje? Mye bra saker der ute. Mange sverger til Asus veit jeg. DFI, Gigabyte, MSI, EVGA er også noen andre merker jeg ville kikka litt på. Men for all del, ASRock er helt sikkert ikke dårlige saker, har ikke hatt det selv bare. Litt kjipt, da man må smøre seg med tålmodighet. Anbefaler at du ringer dit du kjøpte kortet først uansett. Lykke til! Endret 13. april 2010 av bshagen Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Tror nok det takler høyere enn 1600 MHz ja, de "fleste" X58 gjør jo det. Hvis ikke så er det vel sikkert lagt til support gjennom BIOS oppdateringer. Det pleier å stå en liste over hvilken RAM HK'et ditt støtter i manualen. Har du klokket CPU og glemt bort RAM? Kan jo hende at det er det som er problemet, men det igjen burde løse seg ved å resette CMOS. Men fortell om specs da? Hvilket HK du har osv? EDIT: Så hvilket kort du hadde fra en tidligere post. Fra asrock.com: Supports Triple Channel DDR3 2000(OC)/1866(OC)/1600(OC)/1333(OC)/1066 (6 x DIMM slots) non-ECC, un-buffered memory, Max. capacity up to 24GB Googlet litt og det ser ut til at det er flere enn deg med det samme problemet og ASRock. RMA ser ut til å være løsningen er jeg redd. Kan jo da prøve et annet merke enn ASRock også kanskje? Mye bra saker der ute. Mange sverger til Asus veit jeg. DFI, Gigabyte, MSI, EVGA er også noen andre merker jeg ville kikka litt på. Men for all del, ASRock er helt sikkert ikke dårlige saker, har ikke hatt det selv bare. Litt kjipt, da man må smøre seg med tålmodighet. Anbefaler at du ringer dit du kjøpte kortet først uansett. Lykke til! RAMen er G.Skill DDR3 1600MHz 6GB. Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 9. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2010 Sånn, hovedkortet er sendt og jeg har fått nytt hk. Så denne tråden er vel løst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå