Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en starter ikke etter OC...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk, da kunne jeg stryke ut Vcore. :)

Når det står at et hovedkort takler minne hastigheter opptil for eksempel 1600(O.C)

vil det si at den bare støtter ram som er overklokket til 1600 eller har det ingenting å si?

Endret av Crytek91
Lenke til kommentar

Tror nok det takler høyere enn 1600 MHz ja, de "fleste" X58 gjør jo det. Hvis ikke så er det vel sikkert lagt til support gjennom BIOS oppdateringer. Det pleier å stå en liste over hvilken RAM HK'et ditt støtter i manualen.

Har du klokket CPU og glemt bort RAM? Kan jo hende at det er det som er problemet, men det igjen burde løse seg ved å resette CMOS.

Men fortell om specs da? Hvilket HK du har osv?

EDIT: Så hvilket kort du hadde fra en tidligere post. :p

Fra asrock.com:

Supports Triple Channel DDR3 2000(OC)/1866(OC)/1600(OC)/1333(OC)/1066 (6 x DIMM slots) non-ECC, un-buffered memory, Max. capacity up to 24GB

Googlet litt og det ser ut til at det er flere enn deg med det samme problemet og ASRock. RMA ser ut til å være løsningen er jeg redd. Kan jo da prøve et annet merke enn ASRock også kanskje? Mye bra saker der ute. Mange sverger til Asus veit jeg. DFI, Gigabyte, MSI, EVGA er også noen andre merker jeg ville kikka litt på. Men for all del, ASRock er helt sikkert ikke dårlige saker, har ikke hatt det selv bare. Litt kjipt, da man må smøre seg med tålmodighet. Anbefaler at du ringer dit du kjøpte kortet først uansett. Lykke til! :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Tror nok det takler høyere enn 1600 MHz ja, de "fleste" X58 gjør jo det. Hvis ikke så er det vel sikkert lagt til support gjennom BIOS oppdateringer. Det pleier å stå en liste over hvilken RAM HK'et ditt støtter i manualen.

Har du klokket CPU og glemt bort RAM? Kan jo hende at det er det som er problemet, men det igjen burde løse seg ved å resette CMOS.

Men fortell om specs da? Hvilket HK du har osv?

EDIT: Så hvilket kort du hadde fra en tidligere post. :p

Fra asrock.com:

Supports Triple Channel DDR3 2000(OC)/1866(OC)/1600(OC)/1333(OC)/1066 (6 x DIMM slots) non-ECC, un-buffered memory, Max. capacity up to 24GB

Googlet litt og det ser ut til at det er flere enn deg med det samme problemet og ASRock. RMA ser ut til å være løsningen er jeg redd. Kan jo da prøve et annet merke enn ASRock også kanskje? Mye bra saker der ute. Mange sverger til Asus veit jeg. DFI, Gigabyte, MSI, EVGA er også noen andre merker jeg ville kikka litt på. Men for all del, ASRock er helt sikkert ikke dårlige saker, har ikke hatt det selv bare. Litt kjipt, da man må smøre seg med tålmodighet. Anbefaler at du ringer dit du kjøpte kortet først uansett. Lykke til! :)

RAMen er G.Skill DDR3 1600MHz 6GB.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...