Crytek91 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Hei Overklokket PC'en forrige uke og kjørte en stress test med Prime95. Klokket først til 3.8GHz, testet bare i noen minutter, hadde lyst til å prøve 4GHz men bluescreenet etter noen sekunder så jeg resettet BIOS. I går klokket jeg til 3.8GHz, vCore på 1.40V, C0 stepping, RAMen på standar spenning, 1.56V. Etter noen minutter i stresstest hoppet multipliern ned til 12:dontgetit:. Hadde den på 20, Buss Clock på 200 så 20x200=4000Mhz. Skjønte ingenting, etter 10-15 minutter slo pcen seg av og jeg har ikke fått den i gang etter det...Wat to do:ermm:? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Har du prøvd å resette CMOS? Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Har du prøvd å resette CMOS? Ja, har en knapp bak på HK'et der det står Clear CMOS. Trykket på den flere ganger uten at pcen vil slå seg på. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Hmm, det var da rart. Mulig du må holde den inne en stund, 30 sek eller noe. Hvis ikke så kan du jo prøve å ta ut batteriet, og holde den ute et par min, før du setter den inn igjen. CMOS skal jo være resatt da, mener jeg å tro. Hvis dette ikke funker, så er jeg redd noe kan ha tatt kvelden når du har overklokket, uten at jeg er bombesikker på det. Ofte så bør man i det minste få opp Post, for å høre hvilket "pip" BIOS sier, men siden hele maskinen er død så veit jeg ikke. PS: Er ingen ekspert på dette område, så er mulig det kommer en inn her å arresterer meg. Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Hmm, det var da rart. Mulig du må holde den inne en stund, 30 sek eller noe. Hvis ikke så kan du jo prøve å ta ut batteriet, og holde den ute et par min, før du setter den inn igjen. CMOS skal jo være resatt da, mener jeg å tro. Hvis dette ikke funker, så er jeg redd noe kan ha tatt kvelden når du har overklokket, uten at jeg er bombesikker på det. Ofte så bør man i det minste få opp Post, for å høre hvilket "pip" BIOS sier, men siden hele maskinen er død så veit jeg ikke. PS: Er ingen ekspert på dette område, så er mulig det kommer en inn her å arresterer meg. Har tenkt akkurat det samme, sitter på skolen nå så tar det når jeg kommer hjem:). Men takk for svar! Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Helt i orden, si ifra hvordan det går da! Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Helt i orden, si ifra hvordan det går da! Tok ut batteriet og ventet 1 minut, fungerer fortsatt ikke. Skal skru opp og se hvordan det ser ut under kjøleren i tilfelle cpuen har gått til @#£¤$%&. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Kondolerer om det gikk skeis Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Mulig jeg spør dumt, men burde ikke vifter osv gå rundt forde? Syns det høres ut som det HK'et ditt som sagt takk for seg jeg, siden du ikke får strøm noen steder. Eller kanskje PSU. Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Mulig jeg spør dumt, men burde ikke vifter osv gå rundt forde? Syns det høres ut som det HK'et ditt som sagt takk for seg jeg, siden du ikke får strøm noen steder. Eller kanskje PSU. Mulig, skjekket cpuen nå og ingen synlige skader:thumbup:. Hvilke pins skal jeg kortslutte for å tvinge PSUen å skru seg på? Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Grønn og svart : ) Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Grønn og svart : ) Takker:)! Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Kortsluttet grønn og svart, målte 12V i 2 sekunder før spenningen gikk ned, så holdte jeg kortslutningen da fikk jeg målt 12v konstant. Er det meningen at den skal være kortsluttet hele tiden eller bare en gang sånn at pcen får starte? Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Koblet en HDD til en av strømutgangene og den startet:thumbup:! Så tror ikke PSUen er fuckt. Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Kan chipsettet ha brent eller:ermm:? Vil ikke starte nå heller:ermm:! FFFFUUUUU!! Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Vurderer nå å få sendt inn HK'et og få pengene tilbake å kjøpe et bedre HK:roll: Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Hvilket HK har du? ASRock X58 Extreme Lenke til kommentar
Crytek91 Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Er dette en 45nm CPU? Yup, har en i7 920 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå