Ove Tajet Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Har ett problem.. Når jeg skal ta opp video gjennom Dv.kameraet til pc'n får jeg SVART/HVIT film... KA ?? Hva i all... kommer det av ? Noen som har ett tips ? Både LCD displayet på Dv-kamerat er svart/hvit og i Pinnacle Studio 8 er dte svart hvit... Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hvordan kobler du DV kameraet til maskinen? Er det bare gjennom en DV kabel, eller bruker du de analoge kablene fra kamera til PC? Er redigeringsprogrammet satt opp riktig i forhold til hvilket format kamera er på? PAL/NTSC. Denne feilen høres ut som det kan være noe med kabling, eller at du prøver å kjøre et PAL signal på et NTSC oppsett. PAL er TV standarden i Europe og NTSC er TV standarden i f.eks USA. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Virker som om videoen er innstilt på å sende S-video ut på Scart. Enten må du endre inntilling på videospilleren, eller så må du bruke S-video inngang på kameraet. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Ja, kanskje jeg misforsto settingen. Du kobler altså fra en videospiller via DV kameraet til PC'en? Er dette riktig? Hvis du bruker en SCART med S-Video utgang, er det ikke sikkert videospilleren din støtter S-Video ut. Da vil bildet bli sort/hvitt om du bruker S-Video kabel. Anbefaler deg å prøve Composite videokabel i stedet. Det er den gule kontakten på SCART'en. Pass også på at DV kameraet er stilt inn på å hente signalet på Composite og ikke S-Video Tror du løser problemet da Lenke til kommentar
Ove Tajet Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Nå har jeg kjøpt ny scart og det var den som var feilen Takker og bukker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå