Cuneax Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Artist: Smoke Weed Touch Låt: DJ Sjanger: Hiphop Plateselskap: Ixatla Litt bakgrunn: Som en del av produsentgruppa Koqstez er jeg med på å lage debutalbumet til rapartisten Smoke Weed Touch. Dette er en låt fra det kommende albumet som skal slippes tidlig til sommeren. Stilen på låta og albumet er preget av en litt minimalistisk tilnærming. En slags dogme (som ikke blir fulgt fullstendig slavisk) på albumet er at det er tillatt med tre instrumenter: bass, trommer og et valgfritt instrument. Dette blir fulgt på DJ, den lyse lyden og den mørke synthen er ett og samme instrument. Sjekk også ut nettsiden til plateselskapet vårt, Ixatla: http://ixatla.wordpress.com/ Lenke til kommentar
demilio Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Originalt.. likte ikke helt kvaliteten på mikken. Det var ikke noe feste i låta slik at man kan forholde seg til den. Den blir nok glemt fort på grunn av at du ikke har mer signatur i den. Produksjonen er også crap dessverre da du kun bruker samme loop hele låta igjennom. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Takk for tilbakemelding. Er det ikke noe feste i "About AIDS, bitch!" engang? Jeg syns det er noe rart å si at produksjonen er crap fordi den grunnleggende trommerytmen er den samme gjennom hele låta. Det er en liten variasjon i supplement, som perkusjonen som dukker opp i synthpartiet. I tillegg ignorerer dette utsagnet at det er to melodiske partier i låta som skaper en variasjon på det feltet. Når det er sagt syns jeg heller ikke at repetisjon er så utelukkende negativt som jeg får inntrykk av gjennom innlegget ditt. Den minimalistiske hiphopstilen på denne låta fordrer en repetitiv trommerytme, men det er likevel bra å høre om andres opplevelser av det samme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå