mihcaoj Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Finnes det ingen enkle/billige løsninger å reise denne strekningen? Hadde planer om å besøke en kamerat der, men vet ikke hvilke måter som er greie å gjøre dette på. Går det buss/tog til ok priser? Flybillettene koster 2500,- +++. Dette er jo LATTERLIG. Forstår at det er ferger som koster en del, men å betale over 500kr en vei med fly er jo latterlig, da distansen knapt er lenger enn til Bergen. Håper noen kan komme med noen fine reisetips:) Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Kystbussen er nok det billigste alternativet. Du kan bestille bussbiletten på internett til en rimelig pris, så lenge reisen blir bestilt minimum 6 timer før avreise. Prisen er 340,- kr. pr. vei og tar omkring 5 timer. Videre kan du ta Sognebussen (NOR-WAY bussekspress) fra Bergen til Sogndal. Prisen er 401 kr. pr. vei og tar omkring 4,5 timer (har ikke tatt denne bussen selv.) Pris: 340 x 2 = 680 ,- 401 x 2 = 802 ,- Totalt = 1482,- kr. tur/retur. Reise: 5t + 4,5t = 9,5t reisetid. Ventetid mellom buss er ikke medberegnet. OBS! Ordinær pris. Jeg har ikke regnet med noen som helst form for rabatt. Jeg mener at kystbussen tilbyr meget bra studentrabatt (50% hvis jeg husker riktig). Endret 12. april 2010 av itspersonal Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Såpass - finfin informasjon, tusen takk! er selv student, så skal sjekke med deres priser:) <3<3 Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 men å betale over 500kr en vei med fly er jo latterlig, da distansen knapt er lenger enn til Bergen. Det er omtrent dobbelt så langt. Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Grunnen er vel uansett at wideroe har monopol.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå