Gå til innhold

Active24 og PHP

Avean

Anbefalte innlegg

Aner ikke om dette er riktig kategori :)

Men ja, litt merkelig spørsmål men hva er det med Active24.no og ikke støtte av php? Jeg klarer ikke å tro det men leser flere plasser på nettet at mange har samme problemet.

Skulle opprette en webside for en venn som bruker Active24 og til min store overraskelse nekter den å parse noe php .... kun html og asp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har eg ikke konkret vært borti Active24 og PHP, men leverandørene velger jo selv hva de vil tilby av tjenester og på hvilken plattform. Domeneshop for eks vil igjen ikke levere Windows plattform og ASP/.Net støtte.

Noe som eg mener er en bra ting. Det gjør at leverandørene er bevisst i sitt valg og tilbyr den plattformen de er mest komfortabel med.

Så om PHP er et must så bytter du leverandør :)

Lenke til kommentar

Helt utrolig men viser seg at Active24 ikke støtter php overhodet på hotell drevet av Windows, kun Linux. Så de måtte være velkommen til å kjøpe en annen server ..........

Har ikke ord, men fikk nå svar da.

Føles som å befinne meg på Burger King og ber om burger, så stirrer de rart på meg ....

Lenke til kommentar

At PHP brukes på 99.9% av nettsidene er nok helt feil.

Om vi ser på statistikken over bruk av serverprogramvare så ser du at Apache har 54% av webservermarkedet. Nå kan både ASP og PHP kjøres på forskjellige webservere, men det er et greit utgangspunkt. Vi kan også ta utgangspunkt i at 70-90% av disse igjen støtter PHP mens 10-30% ikke har installert støtte for PHP. I tillegg kommer de IIS(og andre webservere) som har installert støtte for PHP.

Så min påstand blir at 40-50% av alle webhotell har STØTTE for PHP, men ikke nødvendigvis at de bruker det. I tillegg kommer støtte for perl, flash, ruby on rails osv.

Så at 99.9% bruker PHP er veldig usannsynlig. Og med 12 år på baken er eg litt skuffet over en såpass ensidig påstand.

Lenke til kommentar

Hvorfor burde ethvert webhotell ha støtte for PHP? Mener du da også at ethvert webhotell skal ha støtte for perl, ruby on rails, PHP, ASP, .Net og andre lignende server side språk?

Som utvikler så sitter du sikkert minimalt med drift og vedlikehold, men selv etter 12 år bør du være klar over at økt støtte fører til økt behov for kompetanse og mer komplekse systemer å drifte, vedlikeholde og feilsøke. Og samtidig kan eg tenke meg at det ikke skal koste noe.

At du kjøpte et webhotell hos Active 24 uten å sjekke om de støtter PHP først faller på din egen kappe. Ikke et eneste sted står det at det støttes(produkter). At du tok det for gitt at de støtter PHP kan heller ikke Active 24 lastes for.

Lenke til kommentar

Dårlig morgen for deg eller?

Som jeg skrev i førstetråden er dette for en venn som ikke driver med dette selv og kun brukt HTML til nå.

Og du kan IKKE sammenligne PHP med ruby, asp og .net når PHP er det desidert mest brukte scriptspråket ? Det er helt utrolig at dem ikke tilbyr PHP som standard for kundene sine.

Skjønner at dem ikke skal støtte alt, men å tilby PHP burde være standard.

Så her er jeg totalt uenig med deg.

Jobber du for Active24 ? ;) For jeg finner det utrolig at du er uenig med meg her.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Eg har faktisk hatt en fantastisk morgen så langt :)

Eg sitter på driftssiden hos et selskap som leverer webhotell, men ikke hos Active 24. Vi leverer begge deler, men ikke på samme server, og skal kunden ha Linux må dette spesifiseres.

Eg sammenligner ingenting. Eg viser til at PHP ikke kan være i bruk på 99.9% av nettsidene på internett. Eg har vist til en statistikk som bakker om min påstand. Kan du vise til noe som bakker opp din?

Lenke til kommentar

20 millioner domener av hva? Av 40 millioner totalt? Uten et referansetall er 20 millioner verdiløst.

Hadde PHP vært installert på 20 millioner domener av totalt 24 millioner domener, så hadde de hatt en veldig stor andel. Hadde det derimot vært av totalt 500 millioner domener, så er ikke andelen så stor lenger. Mao, å bare slenge ut 20 millioner er verdiløst.

I følge denne listen så var det i desember 2009 ca 223 millioner registrerte domener(.com, .net, .org, .info og .biz).

Når vi da har et referansegrunnlag på 223 millioner(som tross alt er kraftig underdrevet siden ikke alle toppnivå-domener er tatt med) så er 20 millioner veldig lite. Ca 10%. Ikke grunn til å bli satt som en standard, mener eg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...