Gjest Kaptein fingerløs Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Halloen. For snart 8-9 dager siden så kuttet jeg av meg fingeren. Venstre pekefinger Kan tenke meg til at omtrent 3/4 av fingeren er borte. Går med bandasjert hånd og fingerstump. Vil jeg få følelse i den lille fingerstumpen som er igjen etter at alle bandasjer er tatt av? Til dere som lurer på hvordan jeg greide dette, så skal jeg forklare: Var på et snekkerværste og skulle bore store hull i noe som skulle bli et bord, med en stor borr. Hadde på meg arbeidshandsker, noe som man helst ikke skal ha i slike maskiner. Borren fikk tak i fingertuppen på handsken og røsket handsken inn i borren. Alt var over på noen sekunder og fingeren min lå igjen inni handsken! Trodde ikke at jeg hadde mistet fingeren da jeg tok av meg handsken, så det ble litt av et sjokk da jeg så blod som sprutet ut i fra en finger som ikke var der...Fikk totalt noja og stappet handsken i lomma med fingeren inni. Var elene på værstet og hadde ikke telefonen med meg heller. Tok elektriker-tejp og tejpet så hardt jeg bare greide rundt håndleddet for å stoppe blodet. HELDIGVIS så ligger dette snekkerværstet bare 6-700 meter fra helsesenteret så jeg kastet meg på sykkelen og rett til akuttmottaket. Har aldri syklet så fort for. Blødde som en stukket gris, fikk jo ikke surret skikkelig med bare tejp. Fingeren gikk heller ikke an å sy på plass igjen pga at den hadde vært kald for lenge + at den var kjøttkake uansett. Så nå sitter jeg her med 9 fingre. Hvis dere vil vite hva som skjedde på sykehuset så kan jeg ikke si så mye. Ble såpass dopet av legene at jeg husker ikke rare greiene....Men jeg skal nok greie og leve et normalt liv selv med en finger for lite Men som dere ser så lurer jeg på om jeg får følelse i den lille stumpen som er igjen? Kan jo være kjekt, egentlig. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Du vil behalde følelse i det som er igjen av fingeren, men ikkje på stumpflata. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Stakkars deg!! Fingrene mine er gjerne noe jeg vil beholde. Og jeg som skal gå T.I.P neste år må være forsiktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå