Gå til innhold

BK: På tur med en kompis


RuneON

Anbefalte innlegg

var ikke sikker på om jeg skulle poste dette, men etter å ha sett på det flere ganger liker jeg det litt og litt bedre, så jeg prøver meg.

 

Jeg ville egentlig ha MYE lavere dybdeskarphet, men siden jeg ikke har gråfilter e.l. så var ikke det mulig (Dersom jeg ville ha effekten på vannet. ville egentlig hatt litt lenger lukkertid også, men igjen; litt for lyst.

 

Mulig det ble litt vel "enkelt", men det likte jeg, i alle fall.

 

Jeg vil egentlig ha kritikk på alt, også om det jeg skrev over hadde gjort noen forskjell. Jeg vil særlig høre om komposisjonen, om noen har noe de ville ha sagt om den.

Bare å fyre løs ;)

 

Edit:

 

Exif:

 

Camera Maker: NIKON CORPORATION

Camera Model: NIKON D70s

Image Date: 2010:04:11 13:37:50

Focal Length: 125.0mm (35mm equivalent: 187mm)

Aperture: f/36.0

Exposure Time: 0.077 s (1/13)

Exposure Bias: none

Metering Mode: Spot

Exposure: Manual

Exposure Mode: Manual

White Balance: Auto

Flash Fired: No

Color Space: sRGB

post-209882-1271023992,0546_thumb.jpg

Endret av RuneON
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde definitivt gjort seg med lengre lukker og polarisering :)

 

Takk for tilbakemelding! :)

 

Polarisering er noe jeg ikke har prøvd enda, men etter å ha lest litt om det, tror jeg du har rett. Ville jeg kunne bruke polariseringsfilter sammen med gråfilter, da?

Eller kan man kanskje etterbehandle seg til en polariseringseffekt?

 

Noen tanker om idéen og komposisjonen?

 

(Ps:Jeg vet att flasken en skjev, men det er ikke så lett å finne en HELT flat plass, midt i en bekk, det var heller ikke mulig å tilte kamera mer og jeg har dessverre ikke mulighet til å rette den opp i et program)

Lenke til kommentar

Synes du har gitt det god kritikk selv :p

 

Flasken kunne vært lysnet en del og fått en litt "friskere" farge, ellers ser flasken litt uskarp ut. Når det gjelder polariseringsfilter skal det gå an å bruke to av dem samtidig slik at du får et variablet gråfilter, har ikke prøvd det selv da.

Lenke til kommentar

Synes du har gitt det god kritikk selv :p

 

Flasken kunne vært lysnet en del og fått en litt "friskere" farge, ellers ser flasken litt uskarp ut. Når det gjelder polariseringsfilter skal det gå an å bruke to av dem samtidig slik at du får et variablet gråfilter, har ikke prøvd det selv da.

 

Takker!

 

Jeg kan ikke noe særlig med etterbehandling og har en 10 år gammel pc, som bruker EKSTREMT lang tid hvis jeg prøver. Men jeg tenkte å prøve meg litt frem med fargene o.l. hvis jeg får en brukbar pc snart.

Ser hva du mener med flasken. Den ser kanskje litt uskarp ut, nå som du nevner det. Mulig flasken ikke stod dønn i ro, men jeg trodde jeg klarte det. Det kan jo selvsagt være meg som ikke har truffet med fokus.

 

Uansett; Takk for tilbakemelding :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...