Gå til innhold

PC 8-10k gaming (:

Anbefalte innlegg

hei, er blitt en del år siden sist jeg hadde stasjonær nå,så tenkte jeg skulle forhøre meg her før jeg gjør noe videre.

Gjerne lavt støynivå. Men ytelse er det viktigste.

har alt av ekstrautstyr fra før så trenger bare de interne delene.

blir muligens klokking, så fint om det er en mulighet;)

jeg maler veldig mye i photoshop, men det takler en gaming pc lett.

Tim :)

Endret av DStraX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du glemt kabinett, eller har du det fra før?

Hovedkortet ditt passer ikke til prosessoren, den trenger et kort basert på x58-brikkesettet. Eventuelt kan du bytte prosessoren til i5 750 og bytte minnet til et sett emd 2x2GB. Bortsett fra det passer alt sammen.

Ellers ser oppsettet i grunn bra ut, og jeg anbefaler deg å kjøpe i5 750 da det blir betydelig billigere enn i7 930, men yter omtrent like bra i det meste av programmer. Ellers ville jeg vurdert 80GB-versjonen av SSD-en og/eller oppgradering til 5870 for de pengene du sparer på å gå over til i5 750.

750W PSU er også mye mer enn du vil trenge til det oppsettet, du ville klart deg fint med rundt 500W. Men har du penger å avse, kan det være greit med en god PSU så du har muligheter til å oppgradere.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å bytte CPU-kjøleren med Cooler Master Hyper 212 da den er billigere men yter omtrent likt. (kilde 1, kilde 2)

En ting jeg ikke så første gangen er at hovedkortet du valgte ikke har USB 3.0 eller SATA 600. Hvis du trenger noen av disse, må du kjøpe et litt dyrere hovedkort, for eksempel dette fra Gigabyte.

Så kan du selvsagt spare noen kroner på å kutte ut blu rayspilleren hvis du ikke trenger den, men regner med du har en god grunn til å ville ha den.

Ellers ser det veldig bra ut.

Lenke til kommentar

Wikipediaartikkelen om overklokking har det meste av grunnleggende info som du vil trenge. Personlig kan jeg lite om overklokking på i5-plattformen, men generelt er det veldig lett å klokke så lenge du holder deg til nogenlunde jordnære frekvenser. I korte trekk bør du finne den høyeste CPU-spenningen som gir temperaturer du er komfortabel med, og så øke frekvensen helt til PC-en blir ustabil (plutselig resetter under stresstesting) og så sette frekvensen rett under det.

Du finner sikkert noen guider spesifikke til i5 på nettet, og du kan eventuelt spørre videre på overklokkingsforumet hvis det er noe mer du lurer på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...