No Matter What You Say Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Hei. Jeg meldte meg inn på et treningssenter for 3 måneder siden. Det skulle vært trukket penger fra min konto 2 ganger siden da, men jeg har ikke hørt noe fra dem på mail eller tlf. Jeg ser nå at jeg har skrevet feil hybel nr(lett å glemme i begynnelsen ) på kontrakten, men at tlf nr og mail adr er riktig. Ville dere meldt fra om det? Endret 11. april 2010 av Earthworm-Jim Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Du kan få den "hyggelige" overraskelsen å få hele beløpet i regning på én gang... Det er ikke sånn at kravet forsvinner, bare fordi du lurer deg unna i begynnelsen. Så ja, du bør nok melde fra. Er kontonummeret ditt riktig skrevet da? Hybelnummer bør ikke ha noe å si akkurat. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 La meg si det sånn: Foreldelsesfristen er tre år. Når regnskapet skal gjøres opp vil det mest sannsynlig bli oppdaget. Regnskapet gjøres opp omtrent en gang i året. Capiche? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Det har du allerede fått svaret på i en annen tråd. Selvfølgelig sier du i fra. De har mekanismer for å snappe opp sånn. Du kommer til å ende opp med å måtte betale. Jo lengre tid det går, jo større blir regninga på én gang, og store regninger suger. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 La meg si det sånn: Foreldelsesfristen er tre år. Når regnskapet skal gjøres opp vil det mest sannsynlig bli oppdaget. Regnskapet gjøres opp omtrent en gang i året. Capiche? De skal trekke meg automatisk på konto. Hvilken rett har de til å sende meg inkasso eller purring, på noe som skal gå automatisk? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 La meg si det sånn: Foreldelsesfristen er tre år. Når regnskapet skal gjøres opp vil det mest sannsynlig bli oppdaget. Regnskapet gjøres opp omtrent en gang i året. Capiche? De skal trekke meg automatisk på konto. Hvilken rett har de til å sende meg inkasso eller purring, på noe som skal gå automatisk? All verdens rett. Du har ikke betalt. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 De skal trekke meg automatisk på konto. Hvilken rett har de til å sende meg inkasso eller purring, på noe som skal gå automatisk? La oss snu på spørsmålet: Hvilken rett har du til å slippe å oppfylle dine forpliktelser? Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 De skal trekke meg automatisk på konto. Hvilken rett har de til å sende meg inkasso eller purring, på noe som skal gå automatisk? La oss snu på spørsmålet: Hvilken rett har du til å slippe å oppfylle dine forpliktelser? Jeg har retten til å vente å se om de faktisk snapper det opp når de skal gjøre regnskapet sitt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 De skal trekke meg automatisk på konto. Hvilken rett har de til å sende meg inkasso eller purring, på noe som skal gå automatisk? La oss snu på spørsmålet: Hvilken rett har du til å slippe å oppfylle dine forpliktelser? Jeg har retten til å vente å se om de faktisk snapper det opp når de skal gjøre regnskapet sitt. Overhodet ikke. Du har signert en avtale om å betale et visst beløp med et visst mellomrom. Du gjør ikke det. Du bryter avtalen. De kan kreve både pengene og renter, men du er sannsynligvis såpass heldig at du slipper renter, når de finner det ut. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 De skal trekke meg automatisk på konto. Hvilken rett har de til å sende meg inkasso eller purring, på noe som skal gå automatisk? La oss snu på spørsmålet: Hvilken rett har du til å slippe å oppfylle dine forpliktelser? Jeg har retten til å vente å se om de faktisk snapper det opp når de skal gjøre regnskapet sitt. Du kan naturligvis gamble på dét. Men da bør du være forberedt på at det plutselig kan dumpe inn en regning på hele beløpet. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Jeg har retten til å vente å se om de faktisk snapper det opp når de skal gjøre regnskapet sitt. Slikt kan være uredelig, og derfor kan du handle i ond tro. Uansett har jo beløpet forfalt til betaling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå