sola66 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Hjemmekinoanlegg i prisklassen 3-6000,- kr; ja - jeg vet at alle "lydfreaker" synes at det ikke er noen vits i å kjøpe slike anlegg - men for oss som likevel klarer oss med dette i stua - kan man si generelt at noen produsenter generelt har bedre anlegg enn andre? Også lurer jeg på; hvor viktig er det med ant. watt som er oppgitt? Bare bløff - eller kan et anlegg på 3-400 watt ha vel så god lyd som et på 1000 watt? Synes det er vanskelig å vite hva man skal velge. Omtaler på Alatest er heller ikke lett å bli klok på. Ser etter anlegg som skal ha blueray, usb og iPod-docking. Gjerne også tilgang til trådløst nett. Hvis jeg får litt mer klarhet i dette med produsent og ant. watt blir det kanskje lettere å velge. Endret 11. april 2010 av sola66 Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Har du sett denne testen? http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/testbasen/test-av-blu-ray-anlegg-3178413.html Lenke til kommentar
epifant Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Watt er litt som km/t. Selv om to biler begge klarer 200 km/t kan det være stor forskjell på hvordan det oppleves. En Ford Ka gjør kanskje 0-200 på en halv fellesferie og vil føles ukomfortabel, vinglete og utrygg, og motoren klarer ikke å yte mer. En Maybach Zeppelin gjør 250 km/t med ro, eleganse og har plenty i reserve og holder sannsynligvis 200 km/t før Forden har klart 100... Så ja, et anlegg med 400 watt kan spille langt bedre enn et anlegg med 1000 watt. Og omvendt selvsagt. Endret 11. april 2010 av epifant Lenke til kommentar
sola66 Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Jeg så testen, men Samsung-anlegget som kom best ut er ikke å få tak i noe sted (det så ellers helt perfekt ut med tanke på hva jeg ser etter). Problemet med slike tester er at man ikke aner noe om anleggene som ikke er tatt med i testen. Det var derfor jeg tenkte litt generelle betraktninger kunne vært nyttig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå