HDSoftware Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Folkens. Jeg trenger litt hejlp her. Jeg skal sette opp et trådløst tilgangspunkt der kunder i en butikk skal kunen surfe nettet. Denne trådløse skal også benyttes av interne maskiner. Jeg ønsker derfor en måte å segmentere den trådløse biten av nettet slik at ikke fremmede maskiner kan få tak i LANets maskiner. Dagens løsning (uten WiFi) er slik: DSL <--> SWITCH[WAN] <--> Win2003 (RRAS) <--> SWITCH[LAN] Når dette er koblet opp vil det se slik ut: DSL <--> SWITCH[WAN] <--> Win2003 (RRAS) <--> SWITCH[LAN] <--> WiFi Såh - hvordan kan dette gjøres? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Endel trådløse routere har muligheten for trådløse gjestesoner hvor kun internettillgang er tillatt. Netgear WNDR3700 er en av dem. Den støtter gjestenettverk i 2,4Ghz og 5,0Ghz båndet. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 hmmm. Interresant. Skal sjekke opp dette.. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Lag et eget VLAN på routeren din hvis den støtter dette og sett opp en annen SSID på den trådløse, som går mot ditt nye VLAN som kun gir tilgang til internett men ikke LAN for de andre maskinene. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Takker for tipset. En interresant løsning. Skal sjekke om routeren støtter dette.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå