Veltins Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hei! Jeg skrivde det her fordi jeg trodde det var best hjelp og få her. Jeg skal til barnepsykolog om ett par måneder og jeg lurere på om noen har ett forslag på en bok. Jeg har gjen lyst til å ha en bok hvor det står spørsmål og øvelser vi antakelig kommer til å gjøre sammen. Jeg har lyst til å hvite hva vi kommer til å gå igjennom og komme han på forkjøpet. Takk for meg. Lenke til kommentar
Veltins Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Tenkte det var noen som kunne litt om psykologi her.. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Barnepsykologen skal vel prøve å hjelpe deg? Hvis du vil ha hjelp burde du ikke forberede deg da dette kan ødelegge testene/øvelsene ved at resultater/konklusjoner blir mindre riktige. Lenke til kommentar
Veltins Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Jeg kan godt spørre på et annet forum hvis dere ikke hvil hjelpe meg. Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Hmm, er det standarisert, da? Vil vel anta at psykologen vil snakke helt casually med deg for å danne seg et bilde av hvordan du opplever miljøet og personene rundt deg. Er det snakk om tester er det trolig empati, IQ, etc. Men du kan egentlig bare drite i å prøve og fake, for man trenger ikke være psykolog for å skjønne at du er hos psykologen for en grunn! Dessuten er psykologen der for å hjelpe deg! Så vidt jeg vet kan du kreve at alt som sies blir mellom deg og han\henne (også ovenfor foresatte dine, selv om du er under 18). Hvis du absolutt ikke vil gi psykologen noe å fortelle noen så er det bare å drite i å åpne kjeften mens du er der. Ikke ta på noe, ikke se på noe, og ikke si hei\ha det en gang! Jeg anbefaler dog å snakke med psykologen, de er som regel mye greiere å ha med å gjøre enn den skumle yrkestittelen skulle tilsi! : ) Lenke til kommentar
Veltins Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 jeg spør et annet sted.. Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 jeg spør et annet sted.. hehe, ha en fin dag! Lenke til kommentar
Veltins Skrevet 13. april 2010 Forfatter Del Skrevet 13. april 2010 Takker! Det er jo gratis uansett så jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke hvil hjelpe meg.. Staten pays 100% Lenke til kommentar
MB2 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Jeg har desverre ikke noe tips om bøker, men jeg vet at forskjellige psykologer jobber utifra forskjellige teorier. Det er nesten umulig å forutse hvordan din psykolog jobber, så blir nok vannskelig å forberede seg noe særlig. Vil vel anbefale deg til å være åpen i forhold til terapauten din, og jobbe sammen med hun/han i stede for i mot. Jeg har vært gjennom mange psykologtimer og psykologer og det tok meg en del år før jeg fant en som jobber på en måte som passet meg. Men når det først klaffer, så klaffer det. LYKKE TIL!! Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Det virker for meg som at du er under inntrykket av at psykologen er ute etter å TA deg.. Du vil at vi skal hjelpe deg -- men du glemmer det er han som skal hjelpe deg. Hvis du f. eks finner deg en test som han kommer til å ta på deg, og så memorerer du den "beste" svarreplikken, så får han jo et feil inntrykk av deg, og kan ikke hjelpe deg på de måter du kanskje skulle behøve hjelp på. Psykologen er ikke den slemme personen her, ingen er; vær deg selv, ikke det folk på internettet ber deg om å være. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Takker! Det er jo gratis uansett så jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke hvil hjelpe meg.. Staten pays 100% Ikke korrekt. Det er vi (skattebetalerne) som betaler. Og hjelpe deg til å kaste bort psykologens tid er dumt. Ikke bare ødelegger du sjangsen til å få hjelp - men du stjeler tiden som kunne vært benyttet på andre som har behov for hjelp. Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Takker! Det er jo gratis uansett så jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke hvil hjelpe meg.. Staten pays 100% Ikke kom om ett par år og klag over skatt da i det minste. Hva er poenget forresten? Vil du imponere psykologen? Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Han kjem til å spør deg om kva du likar å drive med, korleis familien din er og korleis du er. Om du trur du finner svar på det i ei bok, så trenger du den timen der sårt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå