Gå til innhold

Div. Objektiver til Sony

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg Sony A550, men standard kitobjektivet er tja.. Kjedelig, så skal gå i anskaffelse av en med litt mer zoom, og et makro objektiv.

Jeg har sett på Sigma 18-50mm f2.8 EX DC Macro, Sigma 18-200mm f3.5-6.3 DC og Minolta AF 35-105mm f3,5-4,5

Noen som har noen erfaringer med disse? Eventuelt Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro

Takker for alle svar :)

Endret av luckybattler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme kameraet og har kombinert det med et Tamron SP 24-70 F2.8. Dette objektivet kjøpte jeg etter anbefaling fra flere her på forumet og jeg er meget fornøyd. Merk deg bare at dette er et objektiv som er tilpasset Full Format-kameraer og den reelle brennvidden på kameraet ditt vil bli 36-105mm. Jeg fryktet at det kanskje ville bli litt trang brennvidde for å erstatte kit-objektivet, men jeg synes ikke det. Likevel så må du nesten se litt på ditt eget bruk om dette objektivet passer for deg, men jeg er veldig fornøyd :) Du får objektivet helt ned i 3499.

Når det kommer til macro så vil jeg anbefale deg å kjøpe deg et ekte macro-objektiv. Jeg har et 50F28 (50mm F2.8) fra Sony og er veldig fornøyd med det! Det koster litt, og du må finne ut hvilken brennvidde du skal ha etter hva du skal ta bilde av. Det ligger et par veldig gode guider om valg av macro-linser her på akam :)

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig at byggekvaliteten på det nevnte objektivet er god. Når det kommer til Sony så får du bare helt ok byggekvalitet på objektivene hvis du ikke slenger på en "Carl Zeiss" eller "G"-logo på linsene. Byggekvaliteten på Tamron-objektivet som jeg nevner her er i hvert fall mye bedre enn kit-objektivet du sitter med nå. Og ikke for å nevne bokeh, skarphet og fargegjengivelse er meget god til prisen :)

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig at byggekvaliteten på det nevnte objektivet er god. Når det kommer til Sony så får du bare helt ok byggekvalitet på objektivene hvis du ikke slenger på en "Carl Zeiss" eller "G"-logo på linsene. Byggekvaliteten på Tamron-objektivet som jeg nevner her er i hvert fall mye bedre enn kit-objektivet du sitter med nå. Og ikke for å nevne bokeh, skarphet og fargegjengivelse er meget god til prisen :)

Her er en annnen tråd om Sonyobjektiver, kanskje den og har noen tips :)

Lenke til kommentar

Rangen 17-70mm er normalzoom.

Det som er mest anvendelig til vanlig walkaround bruk.

Hadde jeg startet på nytt ville jeg valgt følgende objektiver til sony:

Som normalzoom et av de følgende CZ 16-80, Sony 16-105 eller Tamron 17-50

Som macro/portrettobjektiv: Tamron 90mm

Som lyssterkt fastobjektiv: Minolta 50mm F1.7

På teleenden en Minolta 70-210 F4, en enkel 55-200 fra Sony eller Tamron eller en Minolta - AF 100-300 F4.5-5.6 D APO.

Sjekk gjennom www.dyxum.com og søk på de objektivene du syns ser interessante ut.

Tenk godt på bruken før du bestemmer deg, og velg de objektivene du tror du vil bruke mest.

Lenke til kommentar

Jeg dro ut og ble overbevist til å kjøpe en Tamron SP AF 17-50 F2.8 XR Di II LD Aspherical. Ettersom jeg er relativt fersk, ble jeg veldig anbefalt dette objektivet til normalbruk. Så kommer vel til å dra ut i morgen å ta noen bilder (:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...