sedsberg Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Bestilte et Vivitar f/8 800mm speilobjektiv med 2x converter fra Ebay og har så vidt begynt å teste det ut. Her er et par bilder og (snart) link til en film filmet med objektivet. Kameraet er et Nikon D90. Av minus kan jeg nevne at det krever mye, men jevnt (mykt) lys, krever bra stativ eller en ekstremt stø hånd, er vanvittig følsom fokus og at det generelt er veldig vanskelig å finne motivet når man ser inn i søkeren. Av pluss kan jeg jo nevne at byggkvaliteten virker solid og fokuseringa er veldig jevn og lett. Bildekvaliteten er så som så men i forhold til prisen ($285 med noe ekstra dilldall, pluss mva og frakt) synes jeg det virker veldig bra. Denne måka står på isen på vannet du ser i bildet under. Bildene er tatt fra samme sted og ingen av bildene er croppet. Sigma 50mm f/1.4, Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6, Vivitar 800mm f/8 m/2x teleconv. Endret 11. april 2010 av sedsberg Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Det der ser ikke ut som om det er verdt $300.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Vi får se når det blir litt mer lys og jeg får testa det litt bedre. Filmene og bildene ble tatt under langt fra optimale forhold. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hvordan er den uten teleconverteren? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Det har jeg ikke fått testa enda. Så fort jeg får tid og det blir pent vær og greier kommer jeg til å teste det ut mye bedre. Må også prøve å finne et bedre stativ og muligens en solblender. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Nå har du hatt objektivet en god stund. Hva synes du? Vurderer selv noe lignende, skal jeg ha noe bedre som eks. sigma 800mm koster det jo langt over 5000$ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Personlig synes jeg det var verdt pengene. Spesielt når man bruker det uten telekonverteren. Blir vanvittig mye bedre bilder da. Men er fremdeles en utfordring å fokusere. Ekstremt liten dybdeskarphet! Er også ganske liten blenderåpning (f1/8) og ingen stabilisering. Har nå forøvring skaffet meg Sigmas 150-500mm som var veldig bra til prisen! Noen bilder fra Vivitar-en uten teleconv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå