Gå til innhold

Spill PC, 7000,-

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har funnet noen deler jeg mener kan passe for meg. Men jeg vil gjerne at dere der ute med erfaringer sier ifra om det er noe jeg burde endre. Det skal være en stille datamaskin som skal brukes til surfing og spilling med små krav(cs og cod). Lurer også på om jeg trenger 750W PSU for dette systemet ? :hmm:

Link

Endret av Runspack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://old.prisguide.no/product.php?productId=71484&cat_id=36 Der sparer du fort ~550,-, 750W trenger du nok ikke, og den du fant er av et veldig high-end merke som koster endel eksra, kan spare litt bare ved å bytte merke. Men 600W vil holde lenge.

Jeg ville også sjekket ut AMD AM3 fremfor i5 i forhold til pris/ytelse, sier ikke at AM3 nødvendivis er gir så mye mer for kronene, har ikke sjekket i det siste, men som regel er det en del å hente både på hovedkort og CPU.

Om du går for et billig AM3 oppsett kan du spare rundt 1000kr som du kan legge i skjermkort, jevnt over vil det nok gi bedre ytelse selv om du kanskje taper noe CPU ytelse.

Lykke til!

Lenke til kommentar

http://old.prisguide.no/product.php?productId=71484&cat_id=36 Der sparer du fort ~550,-, 750W trenger du nok ikke, og den du fant er av et veldig high-end merke som koster endel eksra, kan spare litt bare ved å bytte merke. Men 600W vil holde lenge.

Jeg ville også sjekket ut AMD AM3 fremfor i5 i forhold til pris/ytelse, sier ikke at AM3 nødvendivis er gir så mye mer for kronene, har ikke sjekket i det siste, men som regel er det en del å hente både på hovedkort og CPU.

Om du går for et billig AM3 oppsett kan du spare rundt 1000kr som du kan legge i skjermkort, jevnt over vil det nok gi bedre ytelse selv om du kanskje taper noe CPU ytelse.

Lykke til!

Takk for rådet, har nå lest litt om denne PSUen du anbefalte og har jeg funnet ut at den ikke er serlig stille. Da stillhet er noe jeg vil ha.

Tusen takk for gode råd.

Blir meget glad om det er flere her på forumet som er villig til å hjelpe meg litt her. :)

Lenke til kommentar

Lykke til!

Takk for rådet, har nå lest litt om denne PSUen du anbefalte og har jeg funnet ut at den ikke er serlig stille. Da stillhet er noe jeg vil ha.

Tusen takk for gode råd.

Blir meget glad om det er flere her på forumet som er villig til å hjelpe meg litt her. :)

Du bør minimum sette inn et HD5770 istedenfor HD5670. Vedrørende den ekstra kjøleren for å få det stille - så er jeg usikker på hensikten og behovet for den. CPU-viften som følger med vil sjelden være sjenerende. Mange andre vifter som helt sikkert overdøver den.

Skjermkortviften vil uansett gå på fortgang ved spilling, og da spiller det vel ingen rolle om CPU viften også kjører? Jeg anbefaler deg å prøve. Det viktigste er faktisk å styre viftene manuelt slik at de ikke går på fullt hele tiden. Prøv feks Speedfan for å styre viftene. Kjøp bedre CPU-vifte dersom det ikke funker.

Corsair sin strømforsyning TX-modell er ikke den mest stille Corsair modellene - det er HX-modellenesom er stille (men TX-modellen er mer enn stille nok for en vanlig bruker - tenkte bare å si i fra :).

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...