Stigah Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hei. Da jeg kom hjem fra ferien (lørdag sist uke), hadde jeg fått en beskjed av Blizzard at noe hadde skjedd, og jeg var nødt til å lage et nytt passord. Det gjorde jeg. To dager etterpå, får jeg samme beskjed, og må endre mitt passord på nytt. I dag, fikk jeg en ny melding, der det sto at passordet mitt hadde blitt endret. Ikke av blizzard, men at det hadde blitt endret. Var da ganske sikker på at brukeren min hadde blitt hacket, eller noe sånt. Jeg endret da passordet mitt. Da jeg skulle logge innpå wow, sto det at tilgangen til brukeren min har blitt midlertidig utilgjengelig. De andre dagene har dett vært tre timer. Grunnen til at jeg ikke har lest hele eposten, er at den rett og slett er for lang og rotete, og jeg er ikke særlig god i engelsk. Jeg sendte en melding til Blizzard US. (Var ikke sikker om det var til US eller EU jeg sendte til) De ba meg om å sende en melding til EU. Det gjorde jeg, men har ikke fått svar enda. Helt sikker fordi det er søndag i dag. Akkurat nå, i skrivende stund, fikk jeg en ny epost, der det står: Greetings, Following repeated incidents of this account being reported of disrupting the in-game chat, we have suspended the World of Warcraft account WOW1 until such time that account ownership can be verified. In order to regain access to your account, please send us a mail including the following: Account Name: The account name you are using to login. CD Key: original WoW game CD-key (we cannot accept Expansion CD keys). Your Secret Question and Answer. Name: the full name that the account was created with. Address: The address information given when the account was created. Zip/Postal Code: The zip/postal code that was given when the account was created. The CD key must be from the World of Warcraft box you used when you registered your account. If you have more than one copy of the game, and are unsure which key is the correct one, please include them all. There is no need to include the keys marked "Trial Edition". Expansion CD keys are not accepted. Please note that it is the responsibility of the account holder to maintain the security of the account. Excessive or repeated failure to ensure the security of the account can result in warnings and, in extreme cases, permanent account closure. For any disputes of this action or further information on Exploitive Activity, please visit the Exploitative Activity FAQ and contact page here: http://eu.blizzard.com/support/article.xml\?locale=en_GB&articleId=41654 Regards, Account Administration Team Blizzard Entertainment Europe Vil ikke svare på denne før jeg vet at jeg blir hacket. Det er litt dumt hvis jeg har en keylogger liggende på PC-en. Heldigvis har jeg huket av på "automatisk logg inn" (Eller hva det nå står) på både MSN, Diskusjon.no, og flere tjenester. Men det er jo ikke sikkert at dette er feilen. Men uansett, vet noen hva feilen er, eller hva jeg kan gjøre? Dette har nå skjedd tre ganger, og i dag var det første gang jeg fikk en melding sånn som den jeg siterte. Jeg takker og bukker for svar. Mvh. stigah Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hvis du sjekker mailheader på disse mailene så vil du se at de ikke er sendt fra Blizzard, men fra diverse hotmail kontoer. De satser på at du skal få panikk og klikke på en av linkene i mailen slik at de kan få kontoinformasjonen din. Det er forsøk på kontosvindel og disse mailene bør slettes. Jeg har ikke spillt wow siden november men jeg får alt fra 2 til 12 slike mailer hver uke. Alle falske. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) NB. Hvis du har klikket på en av linkene i mailen og forsøkt å bytte passord den veien så har du gitt konto og passord til disse menneskene og da er løpet kjørt. Hvis du har gjort dette så ring Blizzard asap og få fikset nytt passord, evt stengt kontoen din, men det er sannsynligvis allerede for sent. Endret 11. april 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 (endret) De emailene jeg har fått mail fra, er [email protected], [email protected] og [email protected] Tror ikke dette er falske email-adresser. Endret 11. april 2010 av stigah Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) De emailene jeg har fått mail fra, er [email protected], [email protected] og [email protected] Tror ikke dette er falske email-adresser. De er 100% sikkert falske. Du må sjekke emailheaderen for å se den riktige avsenderadressen. Dette er 100% sikkert et forsøk på kontosvindel. Jeg har hatt disse mailene i månedsvis. Mailene er i og for seg harmløse, men hvis du svarer på dem, eller prøver og forandre kontoinfo via en av linkene i mailen så gir du disse menneskene kontoinformasjonen din i klartekst. De vil da logge seg på din wowkonto og overføre alle dine penger og items verdt noe til sin egen konto. Ofte vil de også slette karakterene dine bare for å være artige. Disse mailene er falske, jeg garanterer det. Endret 11. april 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Her er en av disse mailene. Fra: "[email protected]" <[email protected]> Tema: Worldofwarcraft Potential Risks Dato: Sun, 11 Apr 2010 14:48:48 +0800 Til: <Min mailadresse> Full Headers Greetings, An investigation of your World of Warcraft account has found strong evidence that the account in question is being sold or traded. As you may not be aware of, this conflicts with Blizzard's EULA under section 4 Paragraph B which can be found here: WoW -> Legal -> End User License Agreement and Section 8 of the Terms of Use found here: WoW -> Legal -> Terms of Use The investigation will be continued by Blizzard administration to determine the action to be taken against your account. If your account is found violating the EULA and Terms of Use, your account can, and will be suspended/closed/or terminated. In order to keep this from occurring, you should immediately verify that you are the original owner of the account. To verify your identity please visit the following webpage: http://www.battle.net/account/support/login-support.xml Only Account Administration will be able to assist with account retrieval issues. Thank you for your time and attention to this matter, and your continued interest in World of Warcraft. Sincerely, Account Administration Blizzard Entertainment Men hvis du sjekker mailheaderen så vil dette komme opp, sjekk avsenderadresse uthevet i bold, samt returadresse: X-T2-Real-To: <Min mailadresse> Return-Path: <[email protected]> X-Cloudmark-Score: 100.000000 [XXXXXX] X-Cloudmark-Analysis: v=1.0 c=1 p=7HJ65p6aiIIRSNvdgYWlqQ==:17 p=wJH0sQzhAAAA:8 p=uBza7yeUhPjb54_nxQkA:9 a=rJZgMakhRfsA:10 a=_2_QC_VfhhMA:10 a=uu2lzypa408A:10 a=3J15CkO5AAAA:8 a=s7b4Ea3o1EWyRqu7quUA:9 a=Z8Asipr9SM26KaNrISNCED6JT-cA:4 a=QEXdDO2ut3YA:10 a=W4PAZ-lQgGGnlig-g8oA:7 a=ILppj8OMzh5EpfcdAmn0DMOAj8AA:4 X-Alert: possible spam! Received: from blu0-omc1-s29.blu0.hotmail.com ([65.55.116.40] verified) by mailfe10.swip.net (CommuniGate Pro SMTP 5.2.19) with ESMTP id 1183341026 for Min mailadresse; Sun, 11 Apr 2010 08:56:52 +0200 Received-SPF: pass receiver=mailfe10.swip.net; client-ip=65.55.116.40; [email protected] Received: from BLU0-SMTP68 ([65.55.116.7]) by blu0-omc1-s29.blu0.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959); Sat, 10 Apr 2010 23:56:50 -0700 X-Originating-IP: [59.6.49.82] X-Originating-Email: [[email protected]] Message-ID: <[email protected]> Return-Path: [email protected] Received: from nz ([59.6.49.82]) by BLU0-SMTP68.blu0.hotmail.com over TLS secured channel with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959); Sat, 10 Apr 2010 23:56:48 -0700 From: "[email protected]" <[email protected]> To: <Min mailadresse> Subject: Worldofwarcraft Potential Risks Date: Sun, 11 Apr 2010 14:48:48 +0800 MIME-Version: 1.0 Content-Type: multipart/alternative; boundary="----=_NextPart_000_032D_01258D72.1994BE90" X-Priority: 3 X-MSMail-Priority: Normal X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512 X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512 X-OriginalArrivalTime: 11 Apr 2010 06:56:49.0122 (UTC) FILETIME=[28562C20:01CAD944] [email protected] er den ekte avsenderen og han jobber garantert ikke for Blizzard. Endret 11. april 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Du må gjerne lese deg opp litt så du skjønner hvordan de får til at avsenderadressen ser ut som om den kommer fra en annen adresse enn den ble sendt fra. I dette tilfellet ymse blizzard og battlenet adresser. Link->E-mail spoofing Endret 11. april 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Takk for tipset. Åpnet den første meldingen, og så på epost hode, der det sto: Return-Path: <[email protected]>Delivered-To: MIN EMAIL Received: from asav1.lyse.net (asav1 [192.168.42.14]) by maildb2.lyse.net (Postfix) with ESMTP id 0E81C662F8 for <MIN EMAIL>; Sat, 3 Apr 2010 15:31:21 +0200 (CEST) Received: from localhost (localhost.localdomain [127.0.0.1]) by asav1.lyse.net (Postfix) with ESMTP id 071441C009 for <MIN EMAIL>; Sat, 3 Apr 2010 15:31:21 +0200 (CEST) på den andre sto det: Return-Path: <[email protected]>Delivered-To: MIN EMAIL Received: from asav14.lyse.net (asav14.lysetele.net [192.168.42.34]) by maildb2.lyse.net (Postfix) with ESMTP id 4B365662FB for <MIN EMAIL>; Tue, 6 Apr 2010 19:55:14 +0200 (CEST) Received: from localhost (localhost.localdomain [127.0.0.1]) by asav14.lyse.net (Postfix) with ESMTP id 4419EC028 for <MIN EMAIL>; Tue, 6 Apr 2010 19:55:14 +0200 (CEST) Så, jeg er ikke helt sikker på om dette er svindel. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Blizzard sender ikke ut mail og spør om slik info som etterspørres i den mailen du har kopiert i startinlegget. Aldri. Les spesielt siste seksjonen på denne siden. Account Security Measures Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Det er tøv og vas fra ende til annen. Blizzard ville for det første aldri spørre etter login-detaljer på mail, eller be deg endre passord ved å klikke på en link og gå på en nettside. For det andre er mailen full av skrivefeil, blant annet i subject der det står "Worldofwarcraft". Dette ville ALDRI blizzard ha skrevet, da de har en viss standard av profesjonalitet i sine mailer. Avsender-adressen kan settes til hva som helst i mailprogrammet til avsender, så at det står @blizzard.com der har null og niks å si. Endret 11. april 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Tusen, tusen takk for tipset! Da skal jeg ikke svare på den mailen jeg siterte i det første innlegget i tråden. Så jeg venter på svar fra den mailen [email protected] (Litt rar email dette også?) Oppga til meg. Og det som også er bra, er at jeg aldri har trykket på de linkene i emailene jeg har fått. Jeg har alltid gått direkte inn på www.battle.net , og trykt på "Forgot password". Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Tusen, tusen takk for tipset! Da skal jeg ikke svare på den mailen jeg siterte i det første innlegget i tråden. Så jeg venter på svar fra den mailen [email protected] (Litt rar email dette også?) Oppga til meg. Og det som også er bra, er at jeg aldri har trykket på de linkene i emailene jeg har fått. Jeg har alltid gått direkte inn på www.battle.net , og trykt på "Forgot password". Veldig veldig rar email. Det er veldig lett og gå på trynet med disse meldingene. Ved første øyekast så kan de se veldig proffe ut. Hvis isp'en din hadde hatt ett skikkelig spamfilter så ville disse meldingene gått rett i spamboksen, tele2 klarer og filtrere dem hos meg nå, men det har tatt noen måneder faktisk. Og du behøver ikke bytte passord pga disse mailene, avsender fisker etter info med dem, og i veldig mange tilfeller så biter folk på og driter seg da loddrett ut. Du kan forresten vente deg et hav av slike meldinger i fremtiden. Gud veit hvor mange 100 jeg har fått siden de startet. Endret 11. april 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Det er bra at det ikke bare går utover meg. Men det var jo litt merkelig helt begynnelsen da? Jeg kom ikke inn på WoW, (Det sto at det var feil brukernavn eller passord) og i samme stund har jeg fått den emailen. Og Lyse burde fått seg et bedre spamfilter. Er hotmails spamfilter bra til slike spam-eposter? Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Men spør Blizzard etter kredittkort/førerkort, etc? Endret 12. april 2010 av stigah Lenke til kommentar
Gjest Slettet-whwZcV Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Men spør Blizzard etter kredittkort/førerkort, etc? Nei det vil jeg ikke tru. Lenke til kommentar
Prezek Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) CD Key: original WoW game CD-key (we cannot accept Expansion CD keys). Faktisk så kan blizzard gjøre det med cd key fra xpacks... fikk i hvertfall til det når jeg vart hacket og merget til en Bnet account (før jeg gjorde den om til battlenet) men mailen du fikk er fake, blizzard kommer aldri til og spørre om passord eller andre personlige ting. (id, navn, post adress osv.) du må sende mail inn til blizzard, kommer ikke helt på hvor du finner det men det er på hjemmesiden til blizzard. Endret 12. april 2010 av prez Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Ok. Jeg takker og bukker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå