Verbal Hologram Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Halo har nettop skaffet meg HTC Hero og har lyst til å lage programmer til det, men hvilken programmeringspråk er det bruker? Er det SDK? Er det lett å ta i bruk alle funksjonene i mobilen når jeg programmerer? Takker for all svar Lenke til kommentar
radlekatt Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Halo har nettop skaffet meg HTC Hero og har lyst til å lage programmer til det, men hvilken programmeringspråk er det bruker? Er det SDK? Er det lett å ta i bruk alle funksjonene i mobilen når jeg programmerer? Takker for all svar Det finnes et Android SDK, og språket er Java. Hvor lett ting er, kommer helt an på. Har du programmert før? Har du programmert i Java før? Hvis du kunne svare ja på begge spørsmålene, burde det meste være plankekjøring. Svarte du derimot nei på begge spørsmålene, har du nok en lang vei å gå. Radlekatt Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Android-programmering er å programmere opp mot Android sitt SDK, og det bruker java som syntaks kan man nesten si. Java-kunnskap er så klart et must, men man må også lære Android sitt toolkit (så vidt jeg vet). Man kan bruke NDK også for å kode i C/C++, men den koden må da kalles på fra Java, så å kode i C/C++ for ytelse er ikke en god grunn. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Er det SDK? Er det lett å ta i bruk alle funksjonene i mobilen når jeg programmerer? Du kan laste ned SDK i fra developer.android.com. Programmene skrives vanligvis i Java og det er forholdsvis enkelt å bruke funksjonene i telefonen. Du kan sjekke hvilken funksjoner som finnes i programmet ditt. Det enkleste er å utvikle på emulatoren og deretter teste på telefonen din (jeg selv bruker Nexus One). De fleste bruker Eclipse. Jeg selv hater Eclipse og bruker Emacs til å skrive kode samt ant for bygging og deretter verktøyene som følger med SDK (adb) til opplasting til telefonen. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Lastet ned det programmet fra android sin side, men det er ikke noe sted å kode, er bare en "emulator" av en telefon, har kodet før ja, men ikke java... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Trafikanten applikasjonen er laget i rein XHTML iflg kildekoden som ligger på nettsida. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Lastet ned det programmet fra android sin side, men det er ikke noe sted å kode, er bare en "emulator" av en telefon, har kodet før ja, men ikke java... Du bør nok også laste ned Eclipse for å ha et IDE, til dette installerer du en plugin som lar deg kompilere til Android SDK'et, samt debugge mot emulator/telefon. Alt står beskrevet på http://developer.android.com, Espen Lenke til kommentar
asicman Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 er bare en "emulator" av en telefon Det er mye mer enn det. Det er et komplett sett med verktøy og bibliotek for utvikling av applikasjoner for Android. I alle fall i Linux distribusjonen (jeg har ikke lastet ned Windows distribusjonen, men antar at den inneholder minst like mye som Linux versjonen). Det er også en masse eksempelprogrammer og tutorials hvis du leter litt rundt på developer.android.com. Siden du sier at du det ikke er noe sted du kan kode antar jeg at du ikke er vant til å bruke en editor, eller er kjent Eclipse. Eclipse er da kanskje det beste (selv om jeg personlig ikke liker Eclipse). Du må da laste ned Eclipse og installere ADT-plugin for Eclipse, deretter følge stegene på: http://developer.android.com/guide/developing/eclipse-adt.html Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå