Konradsen Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hei. Har en vespa LX50 4t fra 2003. Eksosanlegget er mer eller mindre rustet sunn, så skal kjøpe nytt. Kom over : http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=242_244_16818_16822&products_id=1688 . Det er fult lovlig og alt. men det står at effekten vil øke med 1,1 til 1,4 hk. Da lurer jeg på om jeg blir nøtt og bytte dyse, og i så fall hvilken dyse? håper på kjapt svar. Espen Konradsen Lenke til kommentar
lilko Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Er nok best å bytte dyse ja. Vet du hvilken dyse som sitter på nå? Lenke til kommentar
Konradsen Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Nei vet ikke hvordan som står i. vet ikke hvor dysa sitter, vet du? elr non andre ? : p Lenke til kommentar
lilko Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Skru av det "lokket" under forgasseren. Den sitter fast med enten 2 eller 4 skruer. Dysa er den "skruen" som sitter i midten under forgasseren. Lenke til kommentar
Konradsen Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Ok tusen takk. har dukket opp et nytt problem her.. leita litt er dysa før jeg fikk det siste svaret ditt. Jeg skrudde opp dekselet oppå forgasseren. Alt jeg gjorde var å kikke litt oppi der før jeg skrudde igjen. Da jeg sku kjøre 10min etterpå mistet den all draget. . kjørte i 15km/h Lenke til kommentar
lilko Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Da har du nok kanskje montert stempelet litt feil. Evnt fjæra. Skru opp igjen det lille lokket og se at alt sitter som det skal. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Det er fult lovlig og alt. men det står at effekten vil øke med 1,1 til 1,4 hk. Hvis effekten øker så er den vel strengt tatt ulovlig i følge vognkortet? Står jo skrevet ganske tydelig at "endring av motor og utveksling for økning av ytelse og hastighet er ikke tillat." Lenke til kommentar
lilko Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Tror ikke politiet tar det så bokstavelig når det følger med godkjennelsespapirer. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hjelper de papirene hvis det ikke er godkjent i vognkortet da? Lenke til kommentar
lilko Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Eksosanlegget er jo godkjent som erstattningsanlegg. Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 men skal vel likevel godkjennes i vognkorte? Lenke til kommentar
Konradsen Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 har sjekket fjæra og alt nå. ligger som det skal, men den går ikke reint i det hele tatt! alt draget et borte.. noen som vet hva som kan vær problemet? :S Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Rusk i forgasseren da? eller falskluft? Lenke til kommentar
Konradsen Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 muligens noe falsk luft, hvordan håndterer jeg det ? Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 sjekk om det er noe åpning mellom forgasseren og sylinderen eller sylinderen og eksosen, men vis det er mellom eksosen og sylinderen så burde du ha hørt det. Lenke til kommentar
Konradsen Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 skal gå å sjekke. men om det ikke er falsk luft, hva kan det da være?:S Takk for svarene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå