Hi_lux Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 vurderer å handle meg et 35mm fastobjektiv, og lurer på om dette er noe å satse på? http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=127930 expert er vel kanskje ikke smarteste plassen å handle sånt utstyr fotovideo http://www.fotovideo.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfovnet.aspx%3fplid%3d104839&plid=104839#alternativer ligner på at det er samme objektivet. så hva tror dere? prismessig blir de ca samme hvis man regner med frakt ifra f.eks fotovideo Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Et glimrende fastobjektiv, lite og nett. Men du kan like gjerne spare litt mer og kjøpe det fra japanfoto, til 1685,-. Prisguiden er alltid fin å sjekke... Ser på fotovideo sine sider "ikke glem filter og solblender". Jeg ville ikke brukt penger på beskyttelsesfilter. (polafilter og evt gråfilter er en annen sak, søk litt rundt på forumet her så skjønner du hva jeg mener) Solblender følger med Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Er et kjempeobjektiv i forhold til prisen. Meget skarpt, lite og lett, billig, grei byggekvalitet og med en pakning rundt fatningen. Av negative ting kan jeg si at det har en god dose med forvrengning og ikke verdens fineste bokeh. Sammen med makroen min er det nok det objektivet som står desidert oftest på kameraet mitt. Jeg har både dette objektivet og Sigma sin 30mm, etter litt testing har jeg kommet frem til å selge Sigmaen. Lenke til kommentar
Hi_lux Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Et glimrende fastobjektiv, lite og nett. Men du kan like gjerne spare litt mer og kjøpe det fra japanfoto, til 1685,-. Prisguiden er alltid fin å sjekke... Ser på fotovideo sine sider "ikke glem filter og solblender". Jeg ville ikke brukt penger på beskyttelsesfilter. (polafilter og evt gråfilter er en annen sak, søk litt rundt på forumet her så skjønner du hva jeg mener) Solblender følger med var faktisk ikke klar over prisguiden solblenderen følger ikke med i fra japanfoto Endret 11. april 2010 av Hi_lux Lenke til kommentar
Hi_lux Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Er et kjempeobjektiv i forhold til prisen. Meget skarpt, lite og lett, billig, grei byggekvalitet og med en pakning rundt fatningen. Av negative ting kan jeg si at det har en god dose med forvrengning og ikke verdens fineste bokeh. Sammen med makroen min er det nok det objektivet som står desidert oftest på kameraet mitt. Jeg har både dette objektivet og Sigma sin 30mm, etter litt testing har jeg kommet frem til å selge Sigmaen. noobspm: Av negative ting kan jeg si at det har en god dose med forvrengning og ikke verdens fineste bokeh. hva mener du med dette? forvrengingen forklarer seg litt selv, men bokeh? utdyp gjerne denne litt nermere Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Wikipedia forklarer bokeh bedre enn meg. Forvrengningen (tønne) er helt grei i de fleste situasjoner, men har du rette linjer langs kantene vil disse bli synlig buet. Til viktige bilder er det uansett ikke noe problem å rette opp i dette i f.eks Photoshop. Jeg kjøpte forresten mitt objektiv fra Japan Photo. Solblender fulgte med. Endret 11. april 2010 av SKT Lenke til kommentar
Hi_lux Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Wikipedia forklarer bokeh bedre enn meg. Jeg kjøpte forresten mitt objektiv fra Japan Photo. Solblender fulgte med. ok, leste bare på siden til japanfoto at den ikke fulgte med nemlig :S bli litt klokere på bokeh nå ja Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 35mm f/1.8 er nok det objektivet jeg har brukt mest på mitt kamera. Lite, lett og gir fine bilder. Brennvidden passer bra som et "alltid-på-kamera"-objektiv og klarer seg bra i de fleste situasjoner. Kjøpte også mitt fra Japanphoto og solblender fulgte med. Anbefales. Lenke til kommentar
Hi_lux Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Fikk Objektivet i dag. virker som et morsomt objektiv bare et lite problem, bagen min ble for liten, så da ble det sekk i tillegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå