Requi Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Jeg har kanskje tenkt meg til NTNU til høsten, men vet ikke helt hva jeg har lyst å studere. Derfor lurte jeg på om noen her kunne si litt om hvordan det er å studere biologi og/eller informatikk? Tusen takk! Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Jeg har kanskje tenkt meg til NTNU til høsten, men vet ikke helt hva jeg har lyst å studere. Derfor lurte jeg på om noen her kunne si litt om hvordan det er å studere biologi og/eller informatikk? Tusen takk! Jeg liker mer økonomi, enn biologi. Hva skal du med biologi? Lenke til kommentar
operg Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Jeg liker mer økonomi, enn biologi. Hva skal du med biologi? For et svar... Lenke til kommentar
sino Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 På informatikk lærer man først grunnleggende ferdigheter i programmering og systemutvikling, og spesialiserer seg etter hvert på mer avgrensede områder etter interesse. Man har stor valgfrihet, da nesten halvparten av fagene man tar velges selv. Online, linjeforeningen, er relativt aktiv og har et bra fadderopplegg der du blir kjent med medstudenter. Det holdes også diverse sosiale aktiviteter, kurs og bedriftspresentasjoner gjennom året, og kontoret deres er som oftest befolket av en del personer. Som student holder man i starten som oftes til i bygget P-15 sine datasaler med individuelt /gruppearbeid på øvinger eller i øvingstimer der du kan få hjelp av studentassistenter. Linjeforeningen har også kontor i samme bygg. Det ble litt vagt. Hvis du har noe mer konkret du lurer på, får du si ifra Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Jeg liker mer økonomi, enn biologi. Hva skal du med biologi? Tidenes argument Lenke til kommentar
Requi Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 sino: Går du selv informatikk på NTNU? Lurer også da på hvilke grunnleggende ferdigheter i hvilket programeringsspråk f. eks? Lenke til kommentar
sino Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Ja, jeg går på informatikk. Du lærer grunnleggende objekt-orientert programmering generelt, og bruker java i prosessen. Du blir ingen ekspert på java, men i hvordan du skal tenkte for å løse programmeringsoppgaver. Lenke til kommentar
jurg Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Ja, jeg går på informatikk. Du lærer grunnleggende objekt-orientert programmering generelt, og bruker java i prosessen. Du blir ingen ekspert på java, men i hvordan du skal tenkte for å løse programmeringsoppgaver. Om man bare vil så er man innom flere språk gjennom bachelorgraden, deriblant Java, C, Python, Oz, Common Lisp, Prolog og sikkert en drøss med andre jeg har glemt. Det er korrekt, som sino sier, at man ikke skal lære språk men kun lære teknikker og metoder, men ved å lære bort Java som standard antas det i senere kurs at du kan kode Java (eller i det minste kode i et eller annet språk). Endret 11. april 2010 av jurg Lenke til kommentar
sino Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 helt sant, det jurg sier, gikk litt fort i svingene her Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Jeg forstår virkelig ikke hva noen skal med biologi? Er vel bedre å finne noe annet å finne på? Som økonomi? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Jeg forstår virkelig ikke hva noen skal med biologi? Er vel bedre å finne noe annet å finne på? Som økonomi? Jeg forstår virkelig ikke hva noen skal med økonomi? Er vel bedre å finne noe annet å finne på? Som biologi? Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Jeg forstår virkelig ikke hva noen skal med biologi? Er vel bedre å finne noe annet å finne på? Som økonomi? Jeg forstår virkelig ikke hva noen skal med økonomi? Er vel bedre å finne noe annet å finne på? Som biologi? hehe:) økonomi - læren om penger og verdier biologi - læren om naturen og dens organismer økologi - læren om å prate med dyr psykologi - læren om adferd og mentale prosesser Alt dette er jo interessant;) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Ehh, ja? Det er fortsatt ingen som skjønner argumentet ditt. Lenke til kommentar
operg Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 økologi - læren om å prate med dyr Her er det noen som har misforstått noe, gitt. Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 økologi - læren om å prate med dyr Her er det noen som har misforstått noe, gitt. haha Ehh, ja? Det er fortsatt ingen som skjønner argumentet ditt. Husker ikke at jeg hadde noen argument?? Jeg har kanskje tenkt meg til NTNU til høsten, men vet ikke helt hva jeg har lyst å studere. Derfor lurte jeg på om noen her kunne si litt om hvordan det er å studere biologi og/eller informatikk? Tusen takk! Biologi er najs! Lenke til kommentar
Requi Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 [...] Om du skal holde på sånn kan du plz bare droppe å svare i denne tråden... Jeg henviser meg fortsatt til noen som kan si litt (helst mye) om en eller begge av disse to fagene Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Og du skal altså "styre dine egne konsern"til, battlefield? Lykke til. Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Super-generalisert: Hver retning vidrefører følgende emner fra VGS Informatikk = Matte og IT! <333 Biologi = Veldig mangfoldig, men mulige: Statistikk, spillteori, sannsynlighet og tallteori (matematikk), Biologi (ganske opplagt), fysikk (stråling, kvantefysikk, mekanikk, termodynamikk +++. Også kjemi da. Biologi er vel egentlig veldig mye kjemi! Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 (endret) sino: Går du selv informatikk på NTNU? Lurer også da på hvilke grunnleggende ferdigheter i hvilket programeringsspråk f. eks? mhm.. -Hva ønsker du å bli til slutt da? -Forstår det er et vanskelig valg, biologi eller informatikk. -Jeg tror siden vi lever i 2010 et teknologisk samfunn, har verden mer bruk for informatikk. -Men du får jo uansett jobb. -Du kan studerere et fag, og samtidig være interessert i det andre. -Følg magefølelsen Lykke til! EDIT: Omformulerte hele svaret slik at det ble perfekt. Endret 12. april 2010 av battlefield Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå