Gå til innhold

Popcorn Hour Blu-Ray streaming

Anbefalte innlegg

Vi tenker på å lage et mediaoppsett med mediaspillere i huset. Tenker foreløpig på PCH (Popcorn Hour) A-200. Alle skal ha innebygget Hdd på 1,5 - 2 TB for å lagre alle mediene, et par skal kanskje også ha tilkoblet en USB Hdd. Har laget et oppsettsskjema for å illustrere hvordan d blir (vedlegg). Di to PHC-ene som er koblet til med Wi-Fi, skal ha en slik Wi-Fi USB dongel for å få nettverk.

Det jeg hovedsaklig lurer på er:

- Vil PCH spillerenes harddisker fungere som NASer, slik at alle maskinene på nettverket kan laste ned/opp fra diskene?

- Vil streaming av Blu-Ray ripper fungere uten lagg via det trådløse nettverket? Si at PHC-en i kjelleren streamer fra PHC-en i 2. etasje.

- Siden vi bruker Mac, vil jeg ha di tilkoblede USB HDDene i HFS+? Har hørt at det skal gå, men har noen hatt erfaring med PHC sammen med Mac/HFS+?

Hvis noen har innspill om alternative spillere i stedet for Popcorn Hour, må dere bare skyte inn. Vil ikke gå høyere enn ca 2000 pr spiller.

post-163483-1270993212,0444_thumb.jpg

Endret av EOS-X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en A-200 selv. Flott maskin.

Ja, du ser HDD som et delt HDD på nettverket.

Nei, streaming vil ikke fungere uten lagg. A-200 er gammel, og begynner å slite med sikkelig store fil formater.

Noen rips er jo 2GB, andre 24GB.... Uansett så anbefaler jeg heller å bruke Kabel enn WiFi for å streame Blu-Ray filmer.

Nå er C-200 bedre for Blu-Ray avspilling, er en kraftigere apperat på alle måter. Så om du klarer å legge ut 1000Kr mer, så ville jeg heller kjøpt den dersom Blu-Ray filmer er hoved media som skal avspilles.

Ang Mac så vet jeg ikke.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Vet ikke om du tenker på C-200, fordi A-200 er vel den nyeste i Popcorn Hour familien. Det er avtakeren til A-110 om jeg ikke tar helt feil. Den er nesten identisk med C-200, samme prosessor og RAM, og funksjonene er ganske like. Med utgangspunkt i dette vil jeg tro at A-200 burde streame/spille av det meste like bra som C-200.

Tingen er at jeg har ikke mulighet for å legge kablet nettverk i hele huset. Det beste jeg kan gjøre er slik illustrasjonen viser i 2. etasje, altså å koble med kabel til en ekstra router, som igjen er koblet til hovedrouteren.

Lenke til kommentar

C-200 er den nyaste, A-200 er den som var før den. Jeg brude vite, kjøpte A-200 på lanserings dato, og har følgt mye med på community til PopcornHour, og var med da de gav oss smakbiter av hva vi kan vente med C-200.

Jo, A-200 klarer fint å spille av HD/BluRay filmer, men sliter på de aller største og den støtter ikke BluRay formatet (noe C-200 gjør), men kan spille av mkv filer som fleste BluRay filmer er konvertert til.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

ok, høres ikke så lovende ut. Men det må være et slikt oppsett (eller lignende) jeg må ha, så får jeg leve med det det kan by på. Finnes det noe som kan streame Blu-Ray via Wi-Fi i det hele tatt?

Takker for all hjelp :)

EDIT: generelt Popcorn Hour spørsmål: siden man kan bruke den som en NAS, kan jeg da laste ned filer/torrenter direkte til enheten, for så å seede derfra? Hadde vært glimrende med tanke på ytelse/avspilling på selve PCH, da men slipper å streame de mediene som ligger internt.

Endret av EOS-X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...