Gå til innhold

svarer du på dette, må du være genial!

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg nytt hk, cpu og ram. Etter jeg har satt sammen alt har jeg allerede problemer! jeg får IKKE skjermbilde. med mitt nye hk MSI 875Neo følger det med en liten diagnose ting som festes i en cpi slott. denne blinker å styrer og skjekker hva som er galt. denne henger seg på når den skjekker ramen. Jeg har kjøpt Apacer 256mb 3200 x 2 brikker. Denne skal vist være kompatibel med msi korte. kan det kanskje være skjermkorte som ikke er kompatibelt med hovedkorte ? har 1 abit geforce 4400. skal vel får skjermbilde unasett om ikke ramen er kompatibel ? takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, fikk akkuratt samme problemet. Det er mange posts her om det samme temaet, du finner sikkert noe hvis du søker. Starter pcen greit, går alle vifter?

Jeg ressonerte meg fram til at det var hk'et mitt som hadde tatt kvelden, og sendte dette inn til psdata. Sjekk at skjermkortet sitter skikkelig i AGP slot, og sjekk ram-brikkene og evt. bytt slot på den/de.

Ta vekk alt unødvendig piss som du ikke trenger for å boote(hd, pci kort etc). Og så sjekk og hvis du kan test komponentene dine i en annnen pc.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt nesten det samme problemet... etter mye testing frem og tilbake oppdaget jeg at det var MSI skjermkortet som ikke postet (Maskinen ville ikke boote)... etter masse mere testing så viste det seg at kortet rett og slett ikke fikk nok strøm over agp porten.

det første du bør kjøre er å teste grafikkortet og rammen separat i en annen pc.. hvis du gjør det så finner du fort ut om det er rammen, kortet eller hovedkort/cpu som er prob.

NB: Etter denne opplevelsen og en del andre negative opplevelser som alle invollverer msi hardware.. så styrer jeg nå unna alt som det står msi på.. Delene liker meg rett og slett ikke ;-)

Lenke til kommentar
Har du satt CPU vifta riktig vei?

Du mente kjøleribba vel. Prøv som han litt tidligere sa, ta ut alt som ikke trengs for å boote/legge inn win. Og bruk kun 1 rambrikke i denne prosessen.

HEHE....selvfølgelig :oops:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...