-FusioN- Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Hva/Hvilke innstillinger skal jeg ha på AMD Athlon XP 2000+ som ligger på 60 grader celcius med kabinett før og 53-56 uten kabinett dør? Multiplier og Den andre greia? Hva skal den stå på ? Lenke til kommentar
-FusioN- Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 BTW: HK og sånn ser du i signaturen! Lenke til kommentar
-FusioN- Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 Dette vil ikke svi cpuen? Lenke til kommentar
NakedChef Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 standard på xp2000 er det jeg sa, men det er veldig rart at den blir så varm. Min gamle lå på 36 grader idle, og 40+ på load. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 standard på xp2000 er det jeg sa, men det er veldig rart at den blir så varm. Min gamle lå på 36 grader idle, og 40+ på load. Det var veldig lavt. Min lå mellom 40 og 50 grader hvis jeg husker riktig. (er en stund siden) Lenke til kommentar
-FusioN- Skrevet 10. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2003 Her er det snakk om Overklokking! har denna CPU vifta!: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl har et lite Kabinett, altså liten luftstrøm.. har bare en kabinett vifte også... Og PSUen er ganske nærme CPUen! Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Hvis den idler på 60 så er ikke overklokking noe å tenke på, hvis den har load på 60 så er det fortsatt litt varmt, rens cpu/kjøer og sleng på goop igjen Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Lag ett stort hull i døren rett over CPUkjøler og lag en trakt for luften rett ned mot kjøler/vifte. Ta av kjøleren rens både cpukjerne og kjølerens kontaktflate med rensesprit/isopropanol/kondensfjerner eller lignende, ha på ett tynt og jevnt lag med goop/kjølepasta på cpu kjernen, monter kjøler, start opp og sjekk om systemet har blitt kaldere nå. så kan man begynne å overklokke :-) Lenke til kommentar
AMDturbo Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hva/Hvilke innstillinger skal jeg ha på AMD Athlon XP 2000+ som ligger på 60 grader celcius med kabinett før og 53-56 uten kabinett dør? Multiplier og Den andre greia? Hva skal den stå på ? Multiplier og busen skal være 12.5 og 133 slik som en svarte deg sa. Jeg hadde også problemer med veldig høy temp umiddelbart etter installering av min XP2000+ Et par gratis temperatur tips: -legg ledningene inni kabinettet slik at de ikke hindrer luftstrømmen å nå cpu-vifta, da får du best transport av varme vekk fra cpu og det er kritisk. -ikke sett kabinettet helt inntil en vegg, da hindres luftstrømmen ut fra PSU -rengjør kabinett-filtrene for luft viss du har sånne. -senk temperaturen i rommet, det holder med en 18-20 grader. -legg på nytt kjølepasta eller ta av cpuvifte og sjekk at pastaen er tynn og dekker det den skal dekke, pass på å få vifta riktig nedpå cpuen etterpå. AMDturbo Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Et til gratis tips, fjern alt støv i kjøleribber og vifter, ta av vifta på cpu-kjøler og pell vekk alt støv Lenke til kommentar
AMDturbo Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Et til gratis tips, fjern alt støv i kjøleribber og vifter, ta av vifta på cpu-kjøler og pell vekk alt støv Riktig, dette hører også med til normalt vedlikehold av en pc. AMDturbo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå