kuba90 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hei! Jeg har fått en oppgave som ser slik ut:(det jeg trenger hjelp med stor i fet skrift) Lag et skjema som kan ta i mot personalia for personen som ønsker å stille spørsmål. I skjema skal det kunne skrives inn navn, telefonnummer og e-post adresse etc. Lag også en list-boks som lister opp ulike type spørsmål (f.eks om frakt, om produkter, om priser, om reklamasjon…) som spørsmålet omhandler. Lag videre et tekst-area med muligheter for å skrive en lengre forklaring på hva spørsmålet omhandler. Lag også to radioknapper som indikerer om du er en registret kunde eller ikke (bare en knapp skal kunne velges). Lag videre en send-knapp som dirigerer deg videre til en php side som skal liste ut den informasjonen som er valgt / skrevet inn i skjema. Dagens dato og tid skal også vises på denne siden. Informasjonen som er registrert skal ikke lagres noe sted, men sendes som e-post til en gitt adresse. På siden hvor informasjonen er vist etter registrering skal det være en knapp som bekrefter at informasjonen er korrekt. Etter at denne bekreft-knappen er trykket skal du komme til en side hvor det legges ut en melding om at meldingen er registrert. Dataene skal da lagres i en database (en eller flere tabeller). Videre skal en melding med ”takk for henvendelsen til kundeservice” vises og en teller med hvor mange som har henvendt seg til kundeservice. Denne delen av oppgaven krever tilstandsbevaring via f.eks sessions, cookies og filer. Når det står at jeg skal lagre dataene i en database, er det meningen at jeg skal drive med mysql? er ikke helt sikker på hvilken måte jeg skal lagre dataene på. Kan noen hjelpe meg her? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hvis det ikke står at du må bruke MySQL, kan du sikkert bruke andre databasemotorer som MsSQL eller SQLite. Hvis du velger å gå for MySQL, finner du mye interessant og lærerikt i PHP-manualens kapittel rundt dette. Et enkelt søk på Google (eller her på forumet) vil også gi deg flere gode guider og artikler. Lenke til kommentar
jonol Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) vis du skal bruke mysql, anbefaler jeg deg å ta en titt på tizag der finner du mange lette og oversiktlige guider om webutvikling generelt. Endret 11. april 2010 av jonol Lenke til kommentar
kuba90 Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 takk for svarene men det blir ikke noe feil hvis jeg gjør det i mysql altså? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Det blir ikke flere feil enn de du skaper selv. Med mindre det står noe i en annen oppgavetekst eller lignende, kan du bruke MySQL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå