piecreator Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 hello, jeg har en Suzuki Katana scooter.. problemet er at uansett hvor mye jeg kjører så vil ikke batteriet lade seg noe særlig.. prøvd med voltmeter og da er det 5volt når jeg har fullgass, men tar jeg inn bremsen så er det 0,5.. Det er ikke nok batteri til og tute eller blinke, om jeg står på tomgang er det ikke nok til at bremselyset funker engang..men har jeg fullgass lyser bremselyset om jeg blinker.. prøvd og bytte sikring bare for og se om det var det og plugg er bytta, men hva kan problemet være? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Er ikke bare det at batteriet er såpass gammelt at det er på tide å bytte det ut mot et nytt et? Lenke til kommentar
piecreator Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Det har jeg tenkt på,så prøvde og kjøpe nytt batteri som var fullada, og det funka frem til batteriet blei tøft... og vil ikke lades.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Har du prøvd å lade det med separat lader? Har du målt ladespenninga på mopeden? Edit: så nå at du hadde målt. Er det 12V eller 6V-system? Endret 11. april 2010 av sedsberg Lenke til kommentar
piecreator Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Det er 12V så burte vært mye høyere. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Du skal måle 14,4V på batteriet når motoren er i gang og du har litt turtall. I det minste over 13V. Er den under 12,8V er det noe galt. Laderegulator, likeretter, sikring, lysspole, kabelbrudd eller lignende. Lenke til kommentar
piecreator Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 det er 5V inn når jeg har fullgass.. Har prøvd og bytte sikkring på den... men vet ikke hvor noe av det andre du nevner er.. forklar bedre? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Jeg vet ikke hvordan det elektriske er på den scooteren. Har du lys i frontlykta? Kan du måle spenning på batteritilkoplingene når batteriet er koplet helt bort? Hvis du har lys i lykta men ikke spenning på batteriledningene er det en likeretter eller laderegulator eller noe som er gåen. Har du verken lys eller spenning kan det være lysspolen eller en ledning som er gåen. Lysspolen sitter under svinghjulet. Men du burde ikke begynne med feilsøking hvis du ikke er sikker på hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
piecreator Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 koblet fra batteriet og det lyser i lykt forran og bak og tuta funker om jeg har turtall, hvordan fikser jeg problemet som kan være da? Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Da er det nokk noe strøm som "lekker" ut fra kretsen du har batteriet eller batteriet på. Med kretsen du har batteriet på mener jeg den delen av ledningsnettet som kun er til batteriet. Endret 15. april 2010 av martin808 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Da er det nokk noe strøm som "lekker" ut fra kretsen du har batteriet eller batteriet på. Med kretsen du har batteriet på mener jeg den delen av ledningsnettet som kun er til batteriet. Eller at batteriet ikke får ladespenningen det skal ha. Lenke til kommentar
piecreator Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 og åssen får jeg sjekket ut dette? Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hvis det er det jeg tror så må du gå over feil på ledningsnettet ditt. Men hva skal du egentlig med batteriet? Lenke til kommentar
piecreator Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Jeg ska ha nok batteri til og klare og blinke med blinklys? bremselys ska lyse? om jeg ikke har turtall lyser ikke bremselyset, og og blinklyset virker bare om jeg har høyt turtall men ekke nok til og blinke sjøl det bare lyser så jeg må blinke, stoppe det blinke, stoppe det osvosv...:S Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Som sagt så måler du spenninga på batteriet når det er koplet til, mopeden er i gang og du har litt turtall. Har du da under 13V (Ca.) så er ladekretsen gåen. Hvis du ikke vet selv hvordan man sjekker laderegulator/spoler/kabler/etc. så må du få tak i noen som kan det. Jeg har ikke noe kretsskjema over den mopeden så nøyaktig hvordan det er på den vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå