Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Batteriet dør/vil ikke Lades?

Anbefalte innlegg

hello, jeg har en Suzuki Katana scooter..

problemet er at uansett hvor mye jeg kjører så vil ikke batteriet lade seg noe særlig..

prøvd med voltmeter og da er det 5volt når jeg har fullgass, men tar jeg inn bremsen så er det 0,5..

Det er ikke nok batteri til og tute eller blinke, om jeg står på tomgang er det ikke nok til at bremselyset funker engang..men har jeg fullgass lyser bremselyset om jeg blinker.. prøvd og bytte sikring bare for og se om det var det og plugg er bytta, men hva kan problemet være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvordan det elektriske er på den scooteren. Har du lys i frontlykta? Kan du måle spenning på batteritilkoplingene når batteriet er koplet helt bort?

Hvis du har lys i lykta men ikke spenning på batteriledningene er det en likeretter eller laderegulator eller noe som er gåen. Har du verken lys eller spenning kan det være lysspolen eller en ledning som er gåen. Lysspolen sitter under svinghjulet. Men du burde ikke begynne med feilsøking hvis du ikke er sikker på hva du skal gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg ska ha nok batteri til og klare og blinke med blinklys? bremselys ska lyse?

om jeg ikke har turtall lyser ikke bremselyset, og og blinklyset virker bare om jeg har høyt turtall men ekke nok til og blinke sjøl det bare lyser så jeg må blinke, stoppe det blinke, stoppe det osvosv...:S

Lenke til kommentar

Som sagt så måler du spenninga på batteriet når det er koplet til, mopeden er i gang og du har litt turtall. Har du da under 13V (Ca.) så er ladekretsen gåen.

Hvis du ikke vet selv hvordan man sjekker laderegulator/spoler/kabler/etc. så må du få tak i noen som kan det. Jeg har ikke noe kretsskjema over den mopeden så nøyaktig hvordan det er på den vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...