Gå til innhold

Privat snøbrøyting - har tjenesteyter lov til dette?

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg inngikk for to år siden avtale med en privatperson om brøyting av min gårdsplass.Prisen ble muntlig avtalt, og var fast pris pr. gang.Fra desember i fjor til nå har den som brøyter hevet prisen på jobben med 40%.Dette har blitt gjort uten at jeg har blitt varslet om prisstigingen!Jeg mener helt klart at det er urimelig å få en regning som er 40% dyrere enn det som vi tidligere har avtalt. Jeg har også en følelse av at jobben gjøres dårligere enn før og at det ofte går langt på dag før snøryddingen er foretatt (sikkert ikke veldig relevant her).Hva kan jeg gjøre? Kan jeg regne ut det jeg mener fakturaen skal være og betale dette til tjenesteyter? Har han lov å legge på prisen uten å informere?Jeg har ringt ham to ganger uten å få svar, så jeg tenkte da å sende en mail til ham. Jeg skulle gjerne hørt med noen her inne om dere har råd til hvordan jeg bør gå frem i saken før mailen sendes...

Endret av DeTomaso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisøkninger skal varsles i god tid før den trer i kraft. Er ikke dette gjort, kan du betale det som opprinnelig var avtalt mellom dere.

Får du ikke kontakt med personen, så betaler du det dere opprinnelig har avtalt, og da regner jeg med at han tar kontakt med deg om han ikke godtar dette. Du har imidlertid ditt på det tørre så han kan ikke stå på sitt i saken.

Men ja, du kan jo sende en e-post først. Er bare å forklare det mer eller mindre som du forklarte i innlegget ditt. At det brøytes dårligere og/eller tar lenger tid kan være en følge av at det har falt mer snø i år enn i fjor, så det er ikke noe du behøver å ta med. Det viktigste for deg er å ikke betale mer enn det som er avtalt.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...