Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Brukes knullekompis om en venn, en bekjent, eller begge?

noka

Anbefalte innlegg

Hei, jag skal skrve et essay om knullekompiser, og man finner liksom ikke begrepet i ei ordbok eller noe, så trenger litt hjelp. Vil dere si en knullekompis gjelder en venn, en bekjennt, eller begge. Problemet mitt er at jeg skal fokusere på sex mellom VENNER, og viss knullekompis gjelder både venner og bekjennte, må jeg bruke den engelske termen friends with benefits i stede og men må argumentere med hvorfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fuck buddy gjelder både venner og bekjennte. Jeg må bruke et begrep som BARE går på et seksuelt forhold mellom venner. Og siden jeg ikke har funnet et norsk begrep som jeg føler gjør det, må jeg bruke det engelske. Ønsker bare forhøre meg om dere også har samme oppfattning, at knullekompis ikkje nødvendigvis trenger å være sex mellom venner, men også mellom bekjennte.

Lenke til kommentar

Men det er jo det det er. Dette er et ord som dekker det hele.

Du har jo "friends with benefits", men igjen, dette er en beteglense for "fuck-buddys"...aka casual sex.

oki, nå skjønner jeg hva du mener :)

Du vet ikke tilfeldigvis om noen norske termer for sex mellom venner? Vet noen har oversatt friends with benefits, men synes "venner med fordeler" høres litt grammatisk rart ut for å bruke i et essay.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...