RuneON Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hei! Jeg har e idé til et bilde jeg vil ta. jeg her en plass jeg vil ta det, og jeg vet hva jeg vil ta det av. Jeg vil ta bilde av en ølflaske ute. Problemet mitt er at jeg trenger at denne flasken skummer over (rolig, ikke sprutende overalt) lenge nok til at jeg får satt prosessen i gang, og tatt bildet mitt, helst ca 10 sec. Å riste den er jo en mulighet, men jeg tror ikke det vil funke godt nok. Noen som har en idé til hva jeg kan gjøre eller har prøvd noe liknende selv? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hm, forsøkt å putte en Mentos i den? Må sikkert hakke en opp for å finne rette størrelsen for å få ønsket effekt. Lenke til kommentar
RuneON Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Hm, forsøkt å putte en Mentos i den? Må sikkert hakke en opp for å finne rette størrelsen for å få ønsket effekt. Ja det kan kanskje funke, men jeg trodde det var bare cola som funket til det? Skal uansett prøve. Hvis noen har flere forslag: Flasken er grønn og noe gjennomsiktig. Det må ikke være øl i den, men det må skumme likt, og ikke ha for feil farge. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Nei, den reagerer til kulsyre. Øl har jo det. Har ikke teste det selv, men regner med at det funker. Kunne jo ta eplemost i flasken isteden for øl...eller Mozel. Endret 11. april 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
RuneON Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Nei, den reagerer til kulsyre. Øl har jo det. Har ikke teste det selv, men regner med at det funker. Kunne jo ta eplemost i flasken isteden for øl...er Eple Cider. Skal teste begge deler. Takk for tipset Lenke til kommentar
ventle Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 hvis det skulle vise seg å bare fungere med cola, hvorfor ikke ha cola i flasken? Lenke til kommentar
DjDarkDragon Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Tviler på att mentos i øl vil funke da dette kommer av att Colaen reagerer på blandingen av sukker og kullsyren i cola. Og skulle det alikvell funke vil jeg tro det ikke skummer rolig over.Da blir d nok en kraftigere reagsjon tipper jeg. Lenke til kommentar
RuneON Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 (endret) hvis det skulle vise seg å bare fungere med cola, hvorfor ikke ha cola i flasken? Fordi cola er svart, og man kan se innholdet i flasken(som jo skal være øl). Tviler på att mentos i øl vil funke da dette kommer av att Colaen reagerer på blandingen av sukker og kullsyren i cola. Og skulle det alikvell funke vil jeg tro det ikke skummer rolig over.Da blir d nok en kraftigere reagsjon tipper jeg. Mozell funket ikke men Hansa null% funket skummet rolig over i ca 40 sekunder. Helt perfekt! Kan legge ut bilder hvis det er ønskelig. Endret 11. april 2010 av RuneON Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Så bra! Ja, hadde vært flott å se hvordan det ble! Tviler på att mentos i øl vil funke da dette kommer av att Colaen reagerer på blandingen av sukker og kullsyren i cola. Og skulle det alikvell funke vil jeg tro det ikke skummer rolig over.Da blir d nok en kraftigere reagsjon tipper jeg. Er ikke sukkeret som den reagerer til. Det er de små ugjevnhetene på metosen som resulterer i at kulsyren spiser på dropsen, og disse luftbollene dannes pga ugjevnhetene. Mythbusters tok den opp. Det er også forklart på flere websider. http://wiki.answers.com/Q/Why_do_diet_coke_and_mentos_react Endret 11. april 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Varm øl/ølflaske,da er det bare og gi den et lite slag på siden med en kniv eller sette den litt raskt ned på et underlag. Skummingen vil avta etter som den blir dau,ville testet litt før jeg hadde åpnet flasken. Lenke til kommentar
RuneON Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Vel her er i alle fall resultatet. Ble ikke som jeg vil, men var gøy å få prøvd og jeg vil prøve igjen. Dette er Hansa Null%, hellt over på Heineken flaske (for Hansaen har hvit boks, som ikke er fin) og puttet litt mentos i. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Heh, så bra! Ser hva du ville oppnå. Fikk sykt lyst på øl nå. Den flasken med vanndråper på halsen såg god ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå