webby1 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Hvilken kode er det som viser hvor man bor hen og ikke hvor serverhosten sitt sted? Takk for svar:) Endret 11. april 2010 av webby1 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Kort svar: Ingen kode kan vise det Langt svar: Man må inn i ISP sine databaser for å kunne vite hvilket kundenr som har hvilken ip, men det er jo ganske så vanskelig Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Kort svar: Ingen kode kan vise det Langt svar: Man må inn i ISP sine databaser for å kunne vite hvilket kundenr som har hvilken ip, men det er jo ganske så vanskelig Oki, men jeg har sett enkelte nettsider som opplyser mitt bosted. ofte i reklameannonser på nettet. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Det eneste du som privat person kan få ut av IP-adressen er i hvilken by/tettsted han bor i og IPS h*n bruker Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Man kan få ganske mye informasjon ut av en ip-adresse, men hvorvidt det er nyttig avhenger av hvor stor nøyaktighet og presisjon du trenger. Første treff på google, www.ip2location.com, klarte bl.a. å fortelle meg hvilket region og by jeg befant meg i, samt hvilken ISP jeg benyttet meg av. Tipper de finner ut slikt ved å kjøre en WHOIS på den respektive IPen. http://en.wikipedia.org/wiki/WHOIS#Query_example Endret 11. april 2010 av Jonas Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Ja du kan få by/tettsted, men de er langt ifra nøyaktige. Jeg som før bodde i Bodø kunne møte klare kvinnfolk i Glomfjord, Narvik, Tromsø, Oslo og Mo i Rana. Og jeg hadde samme IP hele tiden Fant noen resultat her: http://www.google.com/search?q=php+get+town+from+ip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå