Gå til innhold

En hacker har stengt meg helt ute nå - for en sikkerhet..

Anbefalte innlegg

Jeg fikk for 4 dagers tid en suspensjon av blizzard på WoW, fordi det var fare for en trojan/virus/keylogger hadde sneket seg inn.

Plutselig igår hadde 1 person sletta alt av gear,tatt all gold og items og forandret passordet mitt hele tida.

Jeg fant trojanen på Pcen min og slettet den.

Deretter lagde jeg ny hotmail + passord.

Fikk kontakt med GM og jeg fikk alt av utstyr,gold og items tilbake i posten.

Nå idag er jeg i sjokk....

Nå ha hackeren (vil jeg tro), klart å lage en "authenticator" på kontoen min (man kan lage en slik og generere 6 forskjellige sifre med en brikke man kan kjøpe fra blizzard)

Jeg kommer ikke inn på battle.net kontoen min, WoW, Starcraft eller noe... Alle trenger en authenticator nummer :(

Skal få ringt support telefonen imorra, men er det noen som har opplevd dette før ?

Nå har jeg mista smaken på WoW og hele battle.net...

Greit nok at det er min egen skyld at trojanen har kommet på pcen ved at det var et par dager jeg ikke hadde antivirus program, men nå har jeg gjort alle de riktige stegene, men fortsatt blir det problemer som er et slit. Har 2 programmer som scanner pcen min også..

Spybot search and destroy og NOD32 antivirus. De finner ingenting idag.. så skjønner ikke.

P.S Jeg fikk trojanen fra det stedet mange av dere bruker for å laste ned addons til WOW.. ikke curse.com, men den andre mørke sida, har ikke lagra addressa, husker ikke navnet.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Det som har skjedd er at du har fått et keylogger virus. Et keylogger virus fungerer på den måten at den registrerer hvilke taster du bruker når du logger deg inn på WoW/battle.net kontoen din.

Den mailen du har fått fra "Blizzard" var mest sannsynligvis scam. Hvis du ser i mailen etter linker, så sjekk hvor linkene går til (ikke klikk på de). Husk at blizzard sine adresse til wow er wow-europe.com og worldofwarcraft.com og ikke noe annet jalla .nu .org .net eller noe. Det med authenticator er et problem som er vanskelig å finne ut av, men blizzard klarer å ordne det. :)

Jeg foreslår at du endrer passord på kontoen din på en annen datamaskin (når blizzard har fått den tilbake for deg) sånn at ikke scammere kan få tilgang til kontoen din igjen. Og siden kontoen din nå har blitt "hacket" en gang, så ville jeg kjøpt en authenticator selv. Authenticator fungerer jo som i nettbanken din, og med den blir det utrolig mye vanskeligere å hacke kontoer.

Ellers så kan jeg bare si lykke til. :)

Lenke til kommentar

Og appropo addons.

Jeg anbefaler Curse sin addon downloader. Det krever registrering på curse.com for å laste ned, men med det addon programmet trenger du ikke bruke andre sider til å nedlaste lengre. Det er gratis, men da kan du ikke laste ned mer enn en addon om gangen.

Det scanner også igjennom addons og sjekker om du har den mest oppdaterte, så veldig praktisk etter nye patcher og slikt. :)

Lenke til kommentar

Skal ikke se bortifra at jeg har oversett den lille detaljen på addressen.. Men jeg ble jo overført direkte til battle.net for å skifte passordet og er den eneste gangen jeg fulgte 1 link. Fikk den mailen når blizzard hadde suspendert meg.

Men hvordan blir man kvitt det viruset ? jeg har scanna pcen med 2 programmer flere ganger, og det blir ikke funnet noe. Fant som sagt trojanen og slettet den. Deretter bytta jeg da informasjon osv. Har heller ikke trykt på noen linker osv etter det.

Har gjort alt etter boka, så skjønner ikke hvordan de kan fortsatt lage problemer for meg ?

Og blizzard er jo klar over saken. Men de følger kanskje ikke med nå som jeg har fått tilbake tinga mine og sa jeg fikk slettet trojanen og skifta informasjon.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Du har nok blitt ført til en side som ligner veldig på battle.net og blitt lurt til å skrive brukernavn og passord der, og dermed gitt det direkte til hackerne bak siden.

Klassisk idiotfeil.

Det er som det står i hintene på loadeskjermene. "BLIZZARD WILL NEVER ASK FOR YOUR USERNAME AND PASSWORD!"

Hvorfor skulle blizz be om brukernavn/passordet ditt? Det har de jo allerede på sine servere. Tenk, gutt.

Lenke til kommentar

Skal ikke se bortifra at jeg har oversett den lille detaljen på addressen.. Men jeg ble jo overført direkte til battle.net for å skifte passordet og er den eneste gangen jeg fulgte 1 link. Fikk den mailen når blizzard hadde suspendert meg.

Men hvordan blir man kvitt det viruset ? jeg har scanna pcen med 2 programmer flere ganger, og det blir ikke funnet noe. Fant som sagt trojanen og slettet den. Deretter bytta jeg da informasjon osv. Har heller ikke trykt på noen linker osv etter det.

Har gjort alt etter boka, så skjønner ikke hvordan de kan fortsatt lage problemer for meg ?

Og blizzard er jo klar over saken.

Som sagt, sånne virus er noe dritt..

Prøv å last ned Malwarebytes Antimalware. Det er et spyware program som er utrolig godt, og fjerner det aller meste. Kjør full scan, det tar rundt 45 min tenker jeg :)

Det du også kan prøve, er å dumpe profilen din på datamaskinen.

Du gjør det ved å restarte maskinen og logge inn med en annen bruker, så renamer du profilen din til *ditt brukernavn*.old (XP: C:\documents and settings\*ditt brukernavn*, Vista/W7: C:\users\*ditt brukernavn*)

ADVARSEL: Ved å rename profilen din så tror datamaskinen din at du logger inn for første gang (splitter ny bruker). Det vil si at innstillinger som savegames i spill (som legger seg på my documents) og andre innstillinger i windows vil resette seg tilbake til standard. Hvis det er noe krise du mangler, så bare restarter du igjen og logger inn med en annen bruker. Så fjerner du bare .old fra den gamle profilen din. :)

Men prøv malwarebytes først du!

Lenke til kommentar

Jeg så forresten en morsom ingame-spam igår, en som het riashdjshaosewrz spammet en webadresse i general/trade om billig wow gold. Bestemte meg for å se hva det var for no, og kom direkte til en "Username/password" skjerm. Hvis folk er dumme nok til å gi brukernavn og passord uten å tenke seg om til hvilken som helst nettside som spør, kan de gjerne miste kontoen for min del.

Lenke til kommentar

Du har nok blitt ført til en side som ligner veldig på battle.net og blitt lurt til å skrive brukernavn og passord der, og dermed gitt det direkte til hackerne bak siden.

Klassisk idiotfeil.

Det er som det står i hintene på loadeskjermene. "BLIZZARD WILL NEVER ASK FOR YOUR USERNAME AND PASSWORD!"

Hvorfor skulle blizz be om brukernavn/passordet ditt? Det har de jo allerede på sine servere. Tenk, gutt.

For å ta han litt i forsvar, og som du skriver: "Du har no blitt ført til en side som ligner veldig på battle.net".

Battle.net er en Log in side. Man skriver brukernavn og passord der :) Så i teorien, så har ikke "Blizzard" spurt deg om brukernavn og passord.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg har vært "dum" som har trudd på mailen jeg fikk da jeg ble suspendert (nå vet vi ikke om det var en scam, sannsynligvis var den ekte), men som han sier over der også.. jeg ble aldri spurt om brukernavn og passord, så "dum" har jeg aldri vært.. og itillegg når jeg var på den sida, var den prikk lik battle.net og alt var der.... så jeg trur det var riktig link.

Det var en mail fra "blizzard" om at de hadde funnet en fare og sa da ifra om at jeg hadde blitt suspendert i 24 timer. Også annbefalte de å skifte passord og sette igang forskjellige sikkerthettiltak.

Jeg trur det var en ekte mail, skal jo få mail fra blizzard når de suspenderer, og jeg har bare fått 1 mail fra blizzard.

Skulle likt å sett hva du selv hadde gjort Bytex hvis du ble suspendert og bare fikk 1 mail om suspensjonen fra blizzard.

Men uansett er det slik at alle er ikke like dyktige innenfor alle områder. Når jeg ser at jeg har blitt suspendert og får en slik mail, tenker jeg på å sikre meg kjappest mulig og ordne ting.. Tenker ikke på å kikke etter .org i den store mailen..

Megla: skal teste ut det programmet. takk for hjelpen :)

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

ville bare si ifra at alt har ordnet seg :)

Det programmet som megla linket til tok resten av trojanene, tok også å avinnstalerte og sletta alt for sikkerhetsskyld.

Blizzard jobba fort og fjerna den authentication greia, og gjennoppretta alt av karakterer,items,gold osv for 2 gang.

Har fått skifta mail og passord igjen, og har nå da 3 programmer kjørende, så burde være nogenlunde safe.

Må bare legge til for "bytex", at jeg fant den mailen jeg trykte på link i, og det var ikke noe galt med den linken ;)

Så eneste "dumme" jeg har gjort, er å laste ned en addon mens virus programmet mitt var expired.

Men det skjer ikke igjen ;)

P.S takk for tipset submit ;) og takker igjen megla ;)

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...