Gå til innhold

Razer diamondback knapp er treg - noen råd til å fikse det?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en gammel velbrukt diamondback som i det siste har begynnt å få en seriøst dårlig venstreknapp. Det er utvilsomt pga. slitasje. Jeg har tatt alt fra hverandre for å få sett nærmere på saken og alt fungerer egentlig, men det er bare at mikrobryteren må trykkes littegrann mer ned enn før, og selve knappen har sansynligvis bøyd seg litt med tid også, slik at nå kolliderer knappen til en viss grad med chassiset sitt på veien ned slik at den ikke trykker bryteren langt nok ned. resultatet er at knappen må trykkes uødvendig hardt for å få en reaksjon.

Det virker kort sagt som det er i grunn bare snakk om å rekalibrere avstanden mellom knappe-taggen som stikker ned og mikrobryteren, men jeg vet ikke hvordan dette i så fall bør gjøres på en holdbar måte. Å legge på en millimeter på tappen med tape er liksom ikke særlig holdbart i lengden, men jeg anntar det er noe sånt som må gjøres. Musen er rett og slett såpass fintfølende på knappene fra fabrikken at med langtids bruk så har selv en sånn liten økt avstand blitt et problem.

Jeg regner med at jeg ikke er den eneste her som har slitt ut en diamonback, så jeg håper noen har råd å gi :)

PS: Dette bør ikke reflektere negativt på mus-modellen det er snakk om. Jeg har hatt den i mange år og den har fungert flott langt forbi det man egentlig bør kunne forvente, men jeg synes det er litt dumt å kaste en eller fullt fungerende mus. Selv om jeg nok kjøper en ny på sikt så hadde det vært greit å reparert den bra nok til å kunne fungere som en backup.

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du blir nok nødt til å gå til innkjøp av en ny diamondback. Likte personlig ikke sensoren i 3g versjonen, men dette er vel smak og behag (på deathadder 3g får du i det minste skrudd av en god del prediction gjennom firmware)

Tror diamondback pro versjonen (den hvite) ikke bruker 3g versjonen, men kan ikke si dette helt sikkert.

Har selv slitt ut 2 diamondback mus. (ta vare på den gamle, og bruk ledningen som reservedel)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...