Gå til innhold

Norsk tastatur og ordbok på HTC Legend

Anbefalte innlegg

Har funnet det norske tastaturet (scandinavian keybord) og tilbørende ordbok og lagt inn disse fra android market, men får ikke noe norsk tastatur og ordbok for det.

Har heller ikke kommet noe lenger gjennom trådene her på forumet eller nettet ellers.

Mobilen er kjøpt på MPX og har norsk utgave av android.

Hva skal til for å få norsk tastatur og ordbok på Legend?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg la inn "Scandinavian Keyboard" og har norsk ordbok (altså at ordforslag på norsk dukker opp etterhvert som jeg skriver). For at jeg skal skrive "å" må jeg holde inne "a" og velge derfra. Jeg har ikke en egen knapp for "å" (eller "æ" og "ø").

Lenke til kommentar

Fant ut hva det var jeg ikke hadde gjort, og, du kan få ÆØÅ.

Man må holde inne når man trykker i et tekst-skrivefelt, da får man mulighet til å velge tastaturet og får ÆØÅ.

Holder man inne "!123" (eller hva det står på knappen) får man opp innstillinger ala de som ligger under de vanlige "instillinger" og kan velge layout på tastaturet (grå, lys grå...)

Funker svært bra her.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Jeg la også inn dette tastaturet for å få norsk ordbok (fant ingen annen ordbok på norsk). Problemet er at jeg synes den er elendig til å gjette ord. Det verste er at om jeg begynner å skrive f.eks "Ha..", foreslår den ord som begynner med ga.., la.. osv. Helt ubrukelig slik. Noen justeringsmuligheter for dette?

Endret av Tommelom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...