Sven_SR Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Har funnet det norske tastaturet (scandinavian keybord) og tilbørende ordbok og lagt inn disse fra android market, men får ikke noe norsk tastatur og ordbok for det. Har heller ikke kommet noe lenger gjennom trådene her på forumet eller nettet ellers. Mobilen er kjøpt på MPX og har norsk utgave av android. Hva skal til for å få norsk tastatur og ordbok på Legend? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Jeg la inn "Scandinavian Keyboard" og har norsk ordbok (altså at ordforslag på norsk dukker opp etterhvert som jeg skriver). For at jeg skal skrive "å" må jeg holde inne "a" og velge derfra. Jeg har ikke en egen knapp for "å" (eller "æ" og "ø"). Lenke til kommentar
Sven_SR Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 hmm, snodig, jeg lastet ned via androidmarket og la inn, men ingen endring. Kun engelsk ordbok, noe som begynner å bli litt irri... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Du har vel vært inne på "innstillinger" og forandret det? Lenke til kommentar
Sven_SR Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Fant ut hva det var jeg ikke hadde gjort, og, du kan få ÆØÅ. Man må holde inne når man trykker i et tekst-skrivefelt, da får man mulighet til å velge tastaturet og får ÆØÅ. Holder man inne "!123" (eller hva det står på knappen) får man opp innstillinger ala de som ligger under de vanlige "instillinger" og kan velge layout på tastaturet (grå, lys grå...) Funker svært bra her. Lenke til kommentar
Ramshamboo Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Fant noe i Innstillinger - Språk og tastatur og aktiverte Skandinavisk skjermtastatur, men finner ingen !123-tast så jeg får ikke brukt det til å skrive meldinger =/ Endret 4. juni 2010 av Ramshamboo Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Jeg la også inn dette tastaturet for å få norsk ordbok (fant ingen annen ordbok på norsk). Problemet er at jeg synes den er elendig til å gjette ord. Det verste er at om jeg begynner å skrive f.eks "Ha..", foreslår den ord som begynner med ga.., la.. osv. Helt ubrukelig slik. Noen justeringsmuligheter for dette? Endret 20. juli 2010 av Tommelom Lenke til kommentar
thegreatkhali88 Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Følg denne guiden: http://www.mobilen.no/wip4/bytter-hero-tastatur/d.epl?id=40961 Det står at den er for Hero, men fungerer for alle android telefoner (f. eks min Samsung Spica) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå