Gå til innhold

Til alle grafikkort-klokkere: Hvordan kjøler dere GPUen?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer bare på hvordan dere som får de beste hastighetene på GPU kjler kortene. De blir jo så sinnsykt varme.

Jeg kjøler mitt Ti4200 med en modifisert gammel Alpha 3035(?) kjøler og 60mm vifte, allikevel er temperatuen på baksiden av kortet (under core) 45 grader+ ved load.

Kan umulig tenke meg at Crystal Orb eller heatpipeløsninger kjøler bedre enn den Alphaen.

Er det bare vannkjøling som gjelder eller? Må jeg kjøpe et eget vannkjølingsett til GPU eller? CPUen min trenger ikke mere kjøling...

Takk for alle innlegg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg overclocket min gamle GF3 Ti200 monterte jeg to 92mm-vifter rett over kortet som blåste inn i kjøleribbene fra siden. Hadde ingen temperaturmåler på det, men ribbene var kaldere enn kroppstemperatur (tok på den for å sjekke). Tok også av sidedøra da jeg holdt på.

Lenke til kommentar

GoldeN på ausfx.com har gjort det ekstremt... Tok en XP 2200+ vifte satte den på Ti 4200'n fra Gainward så kuttet han opp en gammel kjøleribbe fra et hovedkort og klinte det på minnet...

Resultatet er ganske rått.

Klokker core / mem:

325/594

Han skal selge det også

http://www.ausfx.com/forum/index.php?board...y;threadid=4856

Dere kan jo ta en titt og se på kortet hans?

Spør etter bilder, var et på serveren men det er blitt slettet nå han har det ennå.

Lenke til kommentar
GoldeN på ausfx.com har gjort det ekstremt... Tok en XP 2200+ vifte satte den på Ti 4200'n fra Gainward så kuttet han opp en gammel kjøleribbe fra et hovedkort og klinte det på minnet...

Resultatet er ganske rått.

Klokker core / mem:

325/594

Han skal selge det også

http://www.ausfx.com/forum/index.php?board...y;threadid=4856

Dere kan jo ta en titt og se på kortet hans?

Spør etter bilder, var et på serveren men det er blitt slettet nå han har det ennå.

Kan ikke si jeg er imponert.... har standar kjøling på GPU, uten ny goop eller noe, og ingen kjøling på ram..

Vet ikke hvor mye core tåler enda, har ikke testet så mye siden kortet er nytt. (demobrukt på komplett)

Mitt gamle GF2Ultra var så varmt at jeg brant meg på baksiden etter en kamp med CS... GPU'er tåler vel litt mer varme enn CPU, så det er vel ikke fare med en gang..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...