CrackaBoi Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg lurer bare på hvordan dere som får de beste hastighetene på GPU kjler kortene. De blir jo så sinnsykt varme. Jeg kjøler mitt Ti4200 med en modifisert gammel Alpha 3035(?) kjøler og 60mm vifte, allikevel er temperatuen på baksiden av kortet (under core) 45 grader+ ved load. Kan umulig tenke meg at Crystal Orb eller heatpipeløsninger kjøler bedre enn den Alphaen. Er det bare vannkjøling som gjelder eller? Må jeg kjøpe et eget vannkjølingsett til GPU eller? CPUen min trenger ikke mere kjøling... Takk for alle innlegg! Lenke til kommentar
Master Of The Wind Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hvis du har et vindu med stor nok vinduskarm kan du sette helegreia i vinduskarmen åpne ruta og fjerne kabbis sida, og legg en fin liten 80mm til å blåse ned på korte.(best på vinteren) Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 blåser på det, -munn til munn metoden Lenke til kommentar
notarget Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Sånn kjøler jeg mitt. Enkelt og greit! http://www.stjernstedt.com/pc/5.jpg Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Da jeg overclocket min gamle GF3 Ti200 monterte jeg to 92mm-vifter rett over kortet som blåste inn i kjøleribbene fra siden. Hadde ingen temperaturmåler på det, men ribbene var kaldere enn kroppstemperatur (tok på den for å sjekke). Tok også av sidedøra da jeg holdt på. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 GoldeN på ausfx.com har gjort det ekstremt... Tok en XP 2200+ vifte satte den på Ti 4200'n fra Gainward så kuttet han opp en gammel kjøleribbe fra et hovedkort og klinte det på minnet... Resultatet er ganske rått. Klokker core / mem: 325/594 Han skal selge det også http://www.ausfx.com/forum/index.php?board...y;threadid=4856 Dere kan jo ta en titt og se på kortet hans? Spør etter bilder, var et på serveren men det er blitt slettet nå han har det ennå. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 GoldeN på ausfx.com har gjort det ekstremt... Tok en XP 2200+ vifte satte den på Ti 4200'n fra Gainward så kuttet han opp en gammel kjøleribbe fra et hovedkort og klinte det på minnet...Resultatet er ganske rått. Klokker core / mem: 325/594 Han skal selge det også http://www.ausfx.com/forum/index.php?board...y;threadid=4856 Dere kan jo ta en titt og se på kortet hans? Spør etter bilder, var et på serveren men det er blitt slettet nå han har det ennå. Kan ikke si jeg er imponert.... har standar kjøling på GPU, uten ny goop eller noe, og ingen kjøling på ram.. Vet ikke hvor mye core tåler enda, har ikke testet så mye siden kortet er nytt. (demobrukt på komplett) Mitt gamle GF2Ultra var så varmt at jeg brant meg på baksiden etter en kamp med CS... GPU'er tåler vel litt mer varme enn CPU, så det er vel ikke fare med en gang.. Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Cool FX 8) Men jeg har ikke fått kortet(med kjølinga) enda :oops: Noen uker til med venting... Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Stock kjøler, ingenting på mem. Klokker Radeon 8500LE 250@275 (sync mem/gpu), satser på å nå 300+ med ramsinks og vannkjøling tho... Lenke til kommentar
hammon Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Har klokket mitt radeon 9700np med zalman heatpipe fra microplex. lydløst og genialt. Anbefales 275/270@370/310 (Kan montere ekstra 80mm vifte mot heatpipen for ekstrem overklokking) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå