Gå til innhold

Wimpgate, reklame på forumet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en aktuell problemstilling generelt sett og ikke bare for den aktuelle saken som du viser til. Mange har nok også en agenda til å registrere seg, hvor skjult eller åpenbar den er varierer fra bruker til bruker. Når det er sagt så har vikke noen forbud mot at brukerne våre skal ha en agenda eller mening så lenge de etterlever retningslinjene. Brudd på retningslinjene belegges som kjent med en reaksjon i ulik grad.

 

Denne saken viser igjen hvor lite mange av bedriftene klarer å behandle elektroniske media, det er klart at slike avsløringer ikke ser pent ut selv om bedriften selv ikke står bak. (Her er det vel snakk om en som er litt høyt opp i systemet).

 

Når det er sagt så skal det påpekes at vi har våres rutiner å reagere mot brudd på retningslinjene, dette er nok ikke sin første i sitt slag (husker dere viralreklamene fra Coca Cola blant annet) og kommer heller ikke til å bli det siste. Dette handler også i bunn og grunn om god og gammeldags kildekritikk. Man må være kritisk til det man leser, det vil si inneha en sunn kritisk sans. Det er alltids en grunn til at brukeren anbefaler nettopp det produktet, eller linker til akkurat den nettbutikken.

 

Nå har jeg uttalt meg generelt, og vil heller ikke gå mer inn på den aktuelle saken da det er en intern sak.

 

MVH

 

KVTL

Lenke til kommentar

Vi har, dessverre, lang erfaring med slikt. Både selskaper som seiler under falsk flagg og selskap som prøver å true seg til å få fjernet kritikk, gjerne med søksmål. Det er endel av forumhverdagen og langt mer utbredt enn man kunne tro.

 

På den annen side opplever vi også kunder som farer med løgn for å sverte selskaper, gjerne anonymt. Det går altså begge veier dette her, viser hvor forsiktig man må være med å ta uttalelser på nett for god fisk :)

 

Vi skal uansett ta en gjennomgang av det hele. Det blir nok aktuelt å kunngjøre når vi oppdager slike ting, for å korrigere de av våre lesere som evt. har blitt lurt. Når noe feilaktig har "vært på trykk" hos oss av denne sorten foreligger det nok et ansvar for å rette opp feilinformering når vi blir gjort obs på det. Men det tar vi en redaksjonell vurdering av. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...