protoneedhelp Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Jeg satt inn recovery cd-en, og så skjer det ikke noe mer. Jeg har ventet her i 30 min. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 CD/DVD-Rom er antaglivis ikke satt som 1st boot device. På noen PCer vil du rett etter du har startet maskinen se at det står Press [?button?] to enter boot options, eksempel Press F12 to enter boot options. Trykk da i dette F12 tasten og velg CD/DVD som ditt første oppstartsmedie. Har du ikke boot options, må du inn i BIOS menyen og sette CD/DVD som første oppstartsmedie der. Dette gjøres omtrent på samme måte som med boot options menyen. Rett etter du har startet maskinen vil du se, Press [?button?] to enter setup. Eksempel Press Delete to enter Setup, trykk da Delete tasten på tastaturet for å komme inn i BIOS menyen. Hvilke tast man skal trykke for både boot options og setup menyen varierer fra PC til PC. Uten å først vite hva slags maskin du har, kan vi dessverre ikke fortelle deg hva som er den riktig tasten for deg. Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 (endret) CD/DVD-Rom er antaglivis ikke satt som 1st boot device. På noen PCer vil du rett etter du har startet maskinen se at det står Press [?button?] to enter boot options, eksempel Press F12 to enter boot options. Trykk da i dette F12 tasten og velg CD/DVD som ditt første oppstartsmedie. Har du ikke boot options, må du inn i BIOS menyen og sette CD/DVD som første oppstartsmedie der. Dette gjøres omtrent på samme måte som med boot options menyen. Rett etter du har startet maskinen vil du se, Press [?button?] to enter setup. Eksempel Press Delete to enter Setup, trykk da Delete tasten på tastaturet for å komme inn i BIOS menyen. Hvilke tast man skal trykke for både boot options og setup menyen varierer fra PC til PC. Uten å først vite hva slags maskin du har, kan vi dessverre ikke fortelle deg hva som er den riktig tasten for deg. OK, jeg fant ut hvilken knapp det er, men da jeg trykket på F2 så skjer det ikke noe mer. edit: maskinen min ble oppgradert fra windows xp til windows 7 da. Har det noe å si? Endret 11. april 2010 av protoneedhelp Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hvis PCen booter med en startopp logo, må du trykke F2 mens du ser logoen eller helst med det samme PCen starter. Bare trykk F2 flere ganger, hvilket OS du har spiller ingen rolle for å komme inn i BIOS. Mest sannsynligvis er du litt for sen å trykke F2, derfor kommer du ikke inn i BIOS. Men som Svenni212000 sier så hadde det hjulpet mer hvis du sier hvilken maskin du har. Er den selvbygd, navn på hovedkort. Lenke til kommentar
protoneedhelp Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Hvis PCen booter med en startopp logo, må du trykke F2 mens du ser logoen eller helst med det samme PCen starter. Bare trykk F2 flere ganger, hvilket OS du har spiller ingen rolle for å komme inn i BIOS. Mest sannsynligvis er du litt for sen å trykke F2, derfor kommer du ikke inn i BIOS. Men som Svenni212000 sier så hadde det hjulpet mer hvis du sier hvilken maskin du har. Er den selvbygd, navn på hovedkort. nå har cd-en jobbet. og vet ikke hva jeg skal gjøre nå. her er det: fujitsu siemens amilo xa 1526 er maskinen, men hovedkort vet jeg ikke. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Da har du ikke startet opp CD fra BIOS, her har du startet CD platen fra Windows 7, og det vil ikke funke. Du må finne ut hvordan du starter opp fra selve CD platen. Er det en ekte Windows CD eller en recovery CD, så er den oppstartbar. Du vil dessverre ikke få til noe så lenge du ikke greier å starte opp fra CD platen fra BIOS. edit: Dette er jo en Engelsk Windows XP plate, om du ikke har kjøpt denne pcen i utlandet, så er vel det der neppe en original XP plate og/eller recovery plate. edit2 Du skal trykke F2 for å komme inn i BIOS, så må du lete etter noe som heter BOOT eller BOOT order, eller lignende Så passer du på at CD/DVD rom står øverst. Her er et bilde som gir deg en liten pekepinne, men alle BIOSer er forskjellige, så det står nok ikke hetl NØYAKTIG slik hos deg, men du bør få en ide: Endret 11. april 2010 av myhken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå