Gå til innhold

skal kjøpe gummibåt og trenger tips


Anbefalte innlegg

hei!

jeg er 13 år og jeg har satt meg et mål om at jeg skal kjøpe en gummibåt (max. 10 fot, med en 9,9 hk moter)før sangthans aften.

 

jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal bruke så veldig mye penger.

 

jeg har vært og sett på båter på mange sider, feks. finn.no, rubrikk.no og maritim.no.

etter masse tenking fant jeg ut at kansje det er smart og kjøpe en ny maritim gummibåt som dere kan se her:

http://www.maritim.no/product.aspx?id=22494&groupkey=008010030

 

og en brukt motor fra finn..

 

er dette smart?

hvis ikke, noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei!

jeg er 13 år og jeg har satt meg et mål om at jeg skal kjøpe en gummibåt (max. 10 fot, med en 9,9 hk moter)før sangthans aften.

 

jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal bruke så veldig mye penger.

 

jeg har vært og sett på båter på mange sider, feks. finn.no, rubrikk.no og maritim.no.

etter masse tenking fant jeg ut at kansje det er smart og kjøpe en ny maritim gummibåt som dere kan se her:

http://www.maritim.no/product.aspx?id=22494&groupkey=008010030

 

og en brukt motor fra finn..

 

er dette smart?

hvis ikke, noen tips?

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21370670

Lenke til kommentar

Hadde selv gummibåt med 9,9 trimmet til 15 hester for en god stund sida.. Det går farlig fort det :dribble: Veldig morsomt.

 

Ikke spesielt imponerende sjøegenskaper selvfølgelig, og med en gang du møter litt bølger må du skru ned veldig på farten i forhold til båt av glassfiber.

 

Det blir enda morsommere om du kjøper båt med rattkonsoll eller lager det selv.

 

Husker ikke akkurat typen båt, men den kosta ikke allverden, og det holdt i massevis for meg.. Selv om det ble noe mer øsing av vann da jeg ble eldre og kroppen litt tyngre ;P

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det store problemet med "billige" gummibåter er kvaliteten på gummiduken,typisk så tåler den liten slitasje og kan være vanskelig og få lappet.Tar man hensyn og behandler båten aktsomt har man en grei båt lenge.Det er ikke så dumt og se etter en ny båt,hvis du vurderer en brukt så kontroller båten veldig nøye,spesielt reparerte områder.

 

Du burde kjøpe en båt med finerdørk og oppblåsbar kjøl,gummibåter med spiller blir veldig lealaus i bruken.

 

Seatronic har også et greit utvalg av gummibåter.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

- men det finnes da også dyre gummibåter som ikke har noen særlig god duk, feks. Arimar...

 

Jeg ville heller prøvd meg med en billigbåt som Aquamarine, rimelige båter som selges hos baatfolk.no, vet ikke hvor lenge de holder... men tror ikke de holder i mindre enn 5-6 år..og enda lengre hvis du tar godt vare på den, med pleiestoffer ol.

 

mer solide båter blir jo også ganske tunge...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

hei!

jeg er 13 år og jeg har satt meg et mål om at jeg skal kjøpe en gummibåt (max. 10 fot, med en 9,9 hk moter)før sangthans aften.

 

jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal bruke så veldig mye penger.

 

jeg har vært og sett på båter på mange sider, feks. finn.no, rubrikk.no og maritim.no.

etter masse tenking fant jeg ut at kansje det er smart og kjøpe en ny maritim gummibåt som dere kan se her:

http://www.maritim.no/product.aspx?id=22494&groupkey=008010030

 

og en brukt motor fra finn..

 

er dette smart?

hvis ikke, noen tips?

 

kjøp en Achilles 12fot`ing med en Yamaha 8hk 4takter

 

med stor propell og lite vekt i båten får man ca 22 knop :)

båten koster ca 14000kr og veier bare 50kg å kan ta vekt opp til 740kg

motoren koster 11400kr og veier 37 kg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...