Gjest J16 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Hei. Jeg er en jente på 16 år som har hatt føleler (for første gang!) for en mann på 43 i over to og ett halvt år nå. Han er læreren min, og har 2 barn og 1 stesønn som er like gammel som meg for faen. (Vet at dette høres helt ekkelt, forkastelig og alt det der) Jeg kan ikke heller velge hvem jeg skal få følelser for, eller hvem jeg skal bli betatt av. Av en eller en annen grunn, blir jeg bare tiltrukket av eldre gutter eller menn med erfaringer (det er sexy, tiltrekkende, en fordel og lærerikt for meg) Vi har snakket veldig mye sammen om akkurat dette her. Aldersforskjellen, hvordan dette vil fungere etc. Aldersforskjellen ble en forstyrrelse i begynnelsen, men nå tenker vi overhodet ikke på den lenger. Vi har det supert når vi er med hverandre. Denne mannen er veldig godt likt blandt folk vet jeg. Han er intelligent, veldig morsom, ærlig, trofast, hjelpsom osv. Vi har heller ikke hatt sex, og vi begge velger å vente med det til jeg blir trygg på det området med han. Vi har holdt dette skjult veldig lenge, noe vi må uansett, men det har fungert veldig fint hittil i hvert fall. Jeg kommer i hvert fall aldri til å fortelle andre jeg kjenner om hva meg og denne mannen har sammen. Aldri, uansett hva som vil skje med oss. Nå tenker dere sikkert; "Noe så ekkelt. Den jenten må jo være svært naiv!" OG nei, jeg er overhodet ikke naiv i det hele tatt. Jeg tror ikke akkurat at han hadde gjort det slutt med exdamen uten grunn. Han gjorde det for å tilbringe tiden sin sammen med meg. Dessuten hadde de komplikasjoner i forholdet. Han er han en svært ærlig person og jeg stoler på han fullt ut. I vinterferien dro vi på hytten hans i 1 uke. Der storkoste vi oss! Han sa at han også hadde veldig sterke følelser for meg. Veldig klisjé å si det, men alder er jo i grunn bare tall. Og jo, jeg er klar over at begge er på forskjellige stadier i livet, han har langt flere erfaringer enn meg, og at når jeg er 25, er han rundt 52-3, men jeg lever ikke i framtiden, jeg lever NÅ. Jeg fokuserer på nuet. Vi er så like og har så mye til felles. Jeg er eldre mentalt, han er yngre mentalt. Vi har det så gøy, spennende og ler masse sammen. Til helgen skal vi på seiltur. Dette blir bra. Jeg vil bare vite hva dere tenker/syntes om dette. Setter pris på om dere kan komme med noe saklig i stede for skjellsord mot meg. Ha en fortreffelig og en fin helg videre! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Problemet ligger vel hos han. Men du er 16 år, så du gjør som du vil. Akseptert vil det nok aldri bli. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Jeg ser veldig mange andre problemer enn aldersforskjellen. Lenke til kommentar
Gjest J16 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Jeg er klar over at det kan ligge andre problemer der og jeg vil gjerne ta ting som det kommer. Hvilke problemer tenker du på da f.eks? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Han er læreren din. Muligheten for at han ikke tar ting like seriøst som deg. Han har barn. Om ting skulle bli seriøst mellom dere må du bare forberede deg på at han kanskje kan få sparken, eller at det blir satt nye karakterer på alt han har karaktersatt som er ditt, og ikke minst må du forberede deg på å bli hatet av "stebarna" dine resten av samlivet deres. INGEN liker det når far skaffer seg dame som er nærmere barna enn seg selv i alder. Lenke til kommentar
Gjest J16 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Vi vil nok ikke gå så langt som å fortelle barna hans eller andre om det. Vi har i hvert fall ikke noe planer om det foreløpig, men jeg skjønner hva du mener. Har tenkt en del på det selv. Men men. Vi får se hva som skjer. Lenke til kommentar
sake Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Jeg tror har vanskelig for å ta til deg hva folk sier hvis noen sier noe negativt om dere to siden du virker veldig innstilt på at dette er rett. Men jeg skal være dønn ærlig uansett. Jeg synes det er sinnsykt at dere to holder på. Han 43 år gammel, han er læreren din og han har barn som er eldre enn deg. Det er helt sykt at han har gjort noe med deg når han har vært læreren din. Vil du virkelig satse på en gammel jubb som klarer å se på en 16åring på den måten han ser på deg på? Hvis din far hadde kommet hjem med en 16åring og sagt at du måtte hilse på den nye damen hans ville du da sagt at det var helt greit? Hva tror du folk kommer til å si når dette blir kjent? Og det vil bli kjent, det er umulig å holde noe sånt hemmelig for alltid. Han kommer til å miste jobben sin, familien sin, vennene sine og stort sett alt i livet hans kommer til å bli snudd på hodet. Det er helt greit at han er "ung" i hodet og at du er mer moden enn andre på 16år men ingen 16åring er "voksen" nok til noe sånt som dette her. Det finnes tusenvis av alternativer for deg istedenfor en 43år gammel mann. Hva med å bli sammen med noen på 18-20? Har ikke du en gang lyst å ha med deg kjæresten ut på byen? Ut og se en film på kino? På middag ute eller noe? Mitt råd er, dropp dette her og gå videre. Du lever i en drømmeverden nå og du gjør en stor tabbe. En dag vil du innse dette at du kastet bort ungdomstiden din på en gammel gris og du vil nok angre. Dette virker kanskje hardt og unødvendig av meg men jeg har svart så ærlig som jeg kan. Liker du det ikke kan du selvfølgelig velge å tolke det som at det jeg svarte ikke stemmer for deg og overse det. Dette er bare min mening. Uansett hva du gjør håper jeg du gjør noe du ikke angrer på i ettertid. Lykke til Lenke til kommentar
Gjest J16 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Nei. Det er ikke hardt å høre det du nettopp skrev. Jeg liker at du er ærlig, og er i bunn og grunn enig i noe av det du skriver. Selv mener jeg at meg og denne mannen kan fortsatt gå ut å spise sammen, se film og slike ting offentlig, uten å måtte vise andre at vi holder på. Muligens jeg lever i en "drømmeverden" som du sier, men jeg er i hvert fall lykkelig slik. Tror heller ikke akkurat forholdet vil vare livet ut heller. Vi kommer heller ikke si til folk at vi holder på. Men vi er forbredt på å få svært negative reaksjoner når folk vil finne ut av ting og det kan bli en tøff tid for oss begge, men det er ingenting vi får gjort noe med, med mindre meg og han avslutter hele greia nå - noe begge har veldig lite lyst til. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Jeg ser veldig mange andre problemer enn aldersforskjellen. Jeg må si meg enig her. Bare det at han er læreren din gjør at dette blir helt feil på så mange måter. Jeg håper virkelig at noen finner ut av dette, for har ikke denne mannen selvkontroll på dette, så er ikke læreryrket stedet for han. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Selv om at du er lykkelig nå, vil du fort når du blir eldre merke at dette hemmelige livet/forholdet dere lever ikke vil være så gøy og du trenger mer. Det er helt greit at du ikke ønsker å se på problemene som kommer, men det vil bare gjøre ting vanskeligere med tanke på at følelsene bare blir sterkere med tiden når problemet faktisk kommer. Alderen er et "problem" det virker som du allerede har tenkt på, så jeg hopper over det punktet. Men det som ble nevnt over her at han du holder på med trolig vil miste jobben og store deler av venner og familien når (sier når da det er STOR kjangs for at det kommer frem) noen får vite om dette. Karakterene dine kan også bli påvirket (revurdering eller nye prøver/innleveringer..) Dette er noe dere MÅ tenke på, hans nå tid og mulig din akademiske fremtid. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Feil #1: nei, jeg er overhodet ikke naiv i det hele tatt. Jeg tror ikke akkurat at han hadde gjort det slutt med exdamen uten grunn. Han gjorde det for å tilbringe tiden sin sammen med meg Jo, du er naiv. Du er 16 år. I din alder flyter hormonene rundt som tennisballer i en vaskemaskin. Å bli stormende forelsket er ikke uvanlig. Jeg personlig likte ei lærerinne på ungdomsskolen, det er helt normalt. Å sette kjærligheten ut i praksis er helt feil. Feil #2: Jeg tror ikke akkurat at han hadde gjort det slutt med exdamen uten grunn[...]Han gjorde det for å tilbringe tiden sin sammen med meg. Dessuten hadde de komplikasjoner i forholdet. Han har sikkert ikke fått utløp for sine seksuelle lyster. Kanskje han har sære sider han ikke viser? Det at han slo opp med damen sin for å være med deg tviler jeg på. Det at han sa han slo opp med damen sin for å være med deg, tror jeg på. Stor forskjell! Feil #3 Jeg er eldre mentalt, han er yngre mentalt. Okei, det er mange jenter og gutter som er mer utviklet enn sine jevnaldrene. Men det er vanvittig mange fler som tror de er høyere utviklet. Det kalles å være veslevoksen. Jeg tipper du er veslevoksen, siden du tror du er gammel nok for læreren din, samtidig som du stoler blindt på alt han sier. Feil #4 Selv mener jeg at meg og denne mannen kan fortsatt gå ut å spise sammen, se film og slike ting offentlig, uten å måtte vise andre at vi holder på. Det kan du ikke. Blir han sett med deg av andre ansatte på skolen, av andre foreldre etc, begynner ryktene å gå... Feil #5: Vi er så like og har så mye til felles. Jeg er eldre mentalt, han er yngre mentalt. Dere er ikke "like gamle mentalt". Langt ifra. Han går nok inn i en overfladisk, falsk rolle. Av en eller en annen grunn, blir jeg bare tiltrukket av eldre gutter eller menn med erfaringer Bare så det er sagt; dette er ikke et tegn på at du er "voksen mentalt". Tvert imot tolker jeg dette som at du har litt dårlig selvtillit og/eller er usikker på deg selv. Dessuten er det en ting som "trekker damer", og det er å være i en posisjon med autoritet. Jeg har selv jobbet på barneskole, først og fremst syvende trinn, og mange av jentene der rødmet når de så meg Men jeg var selvfølgelig ikke interessert i jenter på 13 (jeg er 23, så er overførbart), ei ville jeg utnytte min posisjon. Jeg ser noen på forumet ber deg om å tenke på konsekvensene som rammer ham. Ikke gjør det! Det er ikke ditt problem, og siden du er barn og han er voksen har du overhodet ikke noe ansvar for ham. Tvert i mot, er han dum nok til å gå inn i et forhold med deg fortjener han konsekvensene. Barna derimot... Du blir aldri noe annet enn ei sexdokke for ham. Du kommer ikke til å klare å fylle noen andre behov enn det... Historie fra virkeligheten: Venninna til eksen min holdt på med en apekatt for noen år siden. Hun var 17- 18, han var 31. Eksen min var like naiv som deg, samme med venninna. Jeg burde ha sagt noe den gang, men jeg holdt munn siden eksen min var en kranglefant. Da jeg hørte om forholdet lukta jeg lunta med en gang. Det er latterlig unormalt av en i 30- årene (i ditt tilfelle 40- årene) å inngå et forhold til ei så ung jente. Da jeg var i millitæret fikk eksen min besøk av denne mannen, og han voldtok henne. Der og da tenkte jeg "hvorfor faen sa jeg ikke noe". Derfor sier jeg det nå: IKKE STOL PÅ DEN MANNEN!!! Hvis du ønsker å gjøre det slutt med ham, så ville jeg anbefale å ikke være alene i tiden etterpå. Alt dette mente jeg konstruktivt å seriøst. For å avslutte med min dypeste tanke rundt DEG: Du er materialistisk, du liker å oppnå høy status ved å bli sammen med eldre menn. Du liker å gå inn i rollen som voksen, og tanken på at du ubevisst kan skryte av at du "har vært på hytta" i helgen fordi du vet det er enestående å være "sååå vellykket". Jeg spyr... Lenke til kommentar
Gjest J16 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Å herregud. Der var du rask til å dømme meg og han. Hvordan i helvete kan du vite at jeg ikke kan bli noe annet enn en sexdokke for han? Og at du kommer med påstander og uttalelser om meg på slutten av innlegget, var unødvendig. Men ok, du skal få lov til å tro at du vet ting om meg. Jeg orker en gang ikke svaret på innlegget ditt, selvom jeg har mye å si nå, men føler det bare blir for dumt, da du ikke kommer med noe saklig. Lenke til kommentar
Gjest J16 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Og du trenger da for faen ikke feie alle 16-åringer under en kam heller. Jeez. Ble rimelig irritert nå. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Du må jo selv se at det er vanskelig å bygge et forhold når han ikke vil involvere deg i barna sine, som er det viktigste i livet hans (ja, faktisk), kan få sparken om noen finner ut av forholdet deres og dermed ikke vil gå ut på restaurant eller kino med deg osv. osv. Jeg skal ikke være like dommedagsprofetisk som personen over meg, men at forholdet deres ikke kommer til å vare må du jo se selv. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Og du trenger da for faen ikke feie alle 16-åringer under en kam heller. Jeez. Ble rimelig irritert nå. Ok... Du har din fulle rett til å forsvare deg, men jeg sier bare det jeg er bombesikker på. Snakker av (ikke mye, men allikevel altfor mye) erfaring. Jeg forteller deg ikke hvordan du og han er, jeg bare kommer med antagelser. I og med at du ble sur antar jeg at jeg har rett... Har hørt lignende historier før, og det er alltid noe muffens ute å går. Men skal ikke svare deg mer, du avviser bare det jeg sier... Ha et godt liv, og lykke til! Endret 10. april 2010 av FlinkeFreddy Lenke til kommentar
Gjest J16 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Takk for det, Freddy. Eplefe, jeg er klar over at han kan miste jobben sin og alt det hvis folk får vite ting. Du trenger heller ikke gjenta noe jeg har sagt tidligere. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Okey, hør nå her. Du får ikke saklig respons her om du bare skal være defensiv. Hvis du er så jævla skråsikker på at det dere gjør er rett - hvorfor spør du oss? For at du skal få øvd på forsvarstalen din til når noen andre enn mennesker på internett finner ut av det? Den forsvarstalen kommer til å fungere like dårlig på folk i virkeligheten som den gjør her, fordi det er forkastelig, og du fremstår som en jente som er utrolig usikker på deg selv, for det første fordi du blir sammen med en autoritetsperson (psykologi 101), og for det andre fordi du spør mennesker du ikke kjenner om hva de synes! JEG spør deg helt seriøst om du tror det kan vare når han har satt sperrer for ting som er en viktig del av livet hans, og en viktig del av et normalt oppegående forhold. Edit: dessuten heter det å skjære alle over en kam. Endret 10. april 2010 av Eplefe Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Bra sagt Eplefe. *trommelyd* Endret 10. april 2010 av Snublefot Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) huff skal leke litt hobby analytiker nå Du forsvarer deg fordi du VIL at dette forholde skal vare for evig. du vil ikke at noen skal komme og ødelegge for deg siden du synes livet ditt er 100% perfekt. Fordi du spørr her er vell fordi du håper på at noen skal skjønne deg slik at du kan føle deg litt bedre siden du innerst inne er veldig nervøs og usikker (som jeg kan tenke meg er 100% normalt) "Jeg er eldre mentalt," Da tenker jeg at du selv mener du er 25 år mentalt kansje? Du skriver VELDIG fjortizz for det desverre.. Jeeze er et veldig fjortiss ord som jeg tipper at ingen over 17 - 18 ville brukt? agree? "Ha en fortreffelig og en fin helg videre! " Fortreffelig.. veldig voksent ord.. jeg er 15 år og kunne aldri tenkt eller hørt noen rundt min alder si noe sånt så mest sannsynelig skriver du det for og virke mer voksen (men hvem vil nå ikke det?) Kan du komme med eksempler på at han er yngre mentalt? eller er det liksom det du skriver siden han skjønner deg veldig godt? Altså, du veit sikker at alle folk som voldtar er ute etter offerets tillit? slik at når det skjer så holder de kjeft? jeg vedder på at hvis det skjer så kommer du til og føle deg så forådt og dum at du mest trolig kommer til og bare bli tilbake trukket sosialt at du sikkert sitter på rommet ditt hele dagen lang og tenker på den stygge natten av ren nysgjerrighet.. "I vinterferien dro vi på hytten hans i 1 uke." Hva sa du egentlig til foreldra dine som gjorde at de sa ja til at du fikk lov? tviler på at du sa " jeg ble med læreren min på hytta en uke jeg" "Til helgen skal vi på seiltur" vell.. du blir voldtatt, ingen signaler på TLFen din.. ingen kan hjelpe deg, du er helt stummet av frykt og ingen kan hjelpe deg.. Du skriver også at du aldri vil fortelle vennene dine dette? DETTE ER EN MANN DU ELSKER AV HELE DITT HJERTE!? HVORFOR skal du ikke si det til vennene dine at du fant mannen du elsker av hele ditt hjerte? dette er kjærlighet(tydligvis)! det at du ikke sier det viser at du igrunn er flau over at du liker han og ikke er stolt over det.. så hvorfor gjør du noe du innerst inne er flau over? Redd for karrieren hans? hvorfor? det er kjærlighet? det vill lekke ut uansett og det vil skje så hvorfor vente? Mest trolig så vill du svare frekt, være veldig defangsiv eller mest trolig ikke lese posten i det hele tatt. det var mine 2 cent (NB: dette er ting fra min fasit oppi i hue.. sikkert noe dere rister på hue men JEG synes det blir riktig såe.. jaja) Endret 10. april 2010 av Submit Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Veldig klisjé å si det, men alder er jo i grunn bare tall. Og jo, jeg er klar over at begge er på forskjellige stadier i livet, han har langt flere erfaringer enn meg, og at når jeg er 25, er han rundt 52-3, men jeg lever ikke i framtiden, jeg lever NÅ. Jeg fokuserer på nuet. Framtiden skal komme. Selv om du velger å ikke tenke på den, vil den komme, og da vil alt gå bedre hvis du har en plan. Det hjelper ikke å skyve den til siden så lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå