Gå til innhold

iPhone + Chess = Får ikke sendt MMS! Hjelp!


Anbefalte innlegg

Har iPhone 3Gs i noen uker nå og skulle teste og sende MMS. Den vil ikke!

 

Jeg kan motta MMS, men ikke sende. Prøver jeg så kommer den 3/4 på vei og så kommer en rød sirkel med uttropstegn ved og sier jeg kan prøve igjen, og samme skjer igjen.

 

Har nå sjekket over alle innstillinger og googlet og søkt. Har noen noe erfaringer med iPhone, MMS og Chess?

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Dette skjedde med min forrige iPhone 3G (har fått ny pga. knust skjerm), og da måtte jeg restarte telefonen ca. hver gang jeg skulle sende MMS, og bare prøve og prøve. Da hadde jeg Telenor, så det er ikke sikkert det har noe med Chess og gjøre. Men du kan jo sjekke om du har nyeste programvare til Telefonen ved å koble den til iTunes.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det fikset seg av seg selv etterhvert. Go figure!

 

Jeg leste litt rundt om alt fra at noen må sende en MMS til deg først osv. For jeg kunne motta. Men fikk det ikke til. Så ringe Chess og så skulle jeg til og prøve for og fortelle dem når og hva som gikk galt....og da funka det. Funket siden.

 

Så jeg tror du må bare motta noen, og så prøve over noen dager til det funker. Merkelig saker.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Er det kommet noe løsning på dette problemet? Jeg har samme problem etter at jeg skiftet til ny operatør (OneCall), har satt alle innstillinger rett, restartet telefon, tatt innstillingene av og på - jeg mottar greit MMS men det nytter ikke å få sendt noe ut. Det kommer bare et rødt merke med utropstegn. Noen som har forslag på løsning?

(Et tips var å ha Dataroaming på, nå skal jeg prøve det også...)

 

Nå fungerer det: Plutselig fungerer det, det tok kanskje tid fra jeg satte innstillingene i går til de begynte å virke, i tillegg har jeg Dataroaming på. Ringte Apple, men ikke mye hjelp der...de snakket noe om at bilder tatt med iPhone var for store å sende, det må jo være tull...når du er på et fint sted og tar et bilde for å sende hjem...så drar du ikke hjem først for å laste det inn på PC'n og resize det, he,he...hørt slikt.(OneCall derimot har gitt veldig bra service og råd)

 

PS. Det er ikke nødvendig å ha Dataroaming på...jeg testet uten og det gikk også.

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Det fikset seg av seg selv etterhvert. Go figure!

Så jeg tror du må bare motta noen, og så prøve over noen dager til det funker. Merkelig saker.

AKIRA

Ja, slik var det...ringte både hit og dit og prøvde alt mulig...men jeg tror nok at det går seg til etter hvert når innstillingene begynner å virke, tok ett døgn eller to det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...