Gå til innhold

Diskusjon rundt Nazismen som ideologi og ytringsfrihet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vulgær kunst noe å ta vare på da? jeg kan tippe at det dreier seg om avføring og piss i det store og hele, det er jo så lett å kalle hva som helst for kunst i dag, greit med litt begrensninger synes jeg.

 

En hyllest til firkanten blir også litt for enkelt for meg, jeg liker bedre slikt som dette jeg.

 

Laocoon_group.JPG

Lenke til kommentar

Hva slags kunst du liker, er ikke interessant Ebeneser. Det som er relevant for denne tråden er at nazisme er en ideologi som har som mål å ta fra folk deres personlige frihet. I så måte er det en av de verste ideologiene menneskeheten har sett.

 

Samtidig krever nazister yttringsfrihet til å drive propaganda for sin sak. Det er latterlig.

Lenke til kommentar

Hva slags kunst du liker, er ikke interessant Ebeneser. Det som er relevant for denne tråden er at nazisme er en ideologi som har som mål å ta fra folk deres personlige frihet. I så måte er det en av de verste ideologiene menneskeheten har sett.

 

Samtidig krever nazister yttringsfrihet til å drive propaganda for sin sak. Det er latterlig.

Hva om man ser en helt klar trend på noe som drar ned nivået på kunsten i sin helhet? er det ikke lov til å gripe inn fordi at det er i strid med ytringsfriheten?

 

Jeg tror de tok sikte på å heve standarden, intet mere, slik som kunst omsettes som verdiobjekter i dag så sier det seg selv at det får konsekvenser.

Lenke til kommentar

Hva slags kunst du liker, er ikke interessant Ebeneser. Det som er relevant for denne tråden er at nazisme er en ideologi som har som mål å ta fra folk deres personlige frihet. I så måte er det en av de verste ideologiene menneskeheten har sett.

 

Samtidig krever nazister yttringsfrihet til å drive propaganda for sin sak. Det er latterlig.

 

I samme kategori stiller de fleste kirkesamfunn, men disse har statsstøtte i Norge ... Ikke at jeg støtter nazisme, men ytringsfriheten må være for alle - enten vi liker deres meninger eller ikke.

Lenke til kommentar

Hva slags kunst du liker, er ikke interessant Ebeneser. Det som er relevant for denne tråden er at nazisme er en ideologi som har som mål å ta fra folk deres personlige frihet. I så måte er det en av de verste ideologiene menneskeheten har sett.

 

Samtidig krever nazister yttringsfrihet til å drive propaganda for sin sak. Det er latterlig.

 

I samme kategori stiller de fleste kirkesamfunn, men disse har statsstøtte i Norge ... Ikke at jeg støtter nazisme, men ytringsfriheten må være for alle - enten vi liker deres meninger eller ikke.

 

Hvis du vil diskutere kristendom og ytringsfrihet, så foreslår jeg at du oppretter en ny tråd, siden det vil føre til massiv avsporing å diskutere det her.

Lenke til kommentar

De kommer i det minste til å ha masse arbeid med å holde lokket på sannheten i tiden som kommer.

Hvem er "de"?

 

Geir :)

Det er de som er såpass dumme at de i god tro har svelget denne fantasien og de som med vilje og viten selger løgnen av politiske årsaker.

 

Er det løgn at nazityskland var et diktatur der grunnfilosofien var at "ariere" hadde flere rettigheter enn alle andre og at man generellt sett hadde langt mindre frihet enn vi har i dagens samfunn?

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Hva anser du som et tilfredstillende svar på det spørsmålet?

 

Liker du ikke tanken på at ditt eget folk er i kontroll over ditt eget folks skjebne? jeg vil ikke bli styrt av fremmede makter som hater meg, jeg ønsker ikke jødiske statsministre eller afrikanske mangfoldsministere.

 

Raselover er i grunn noe naturlig som sørger for ro og fred i samfunnet.

 

Forøvrig så er ikke frihet noe målbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...