Gå til innhold

Skal oppgradere CPU+RAM+HK, hva gir mest (spill)ytelse for pengene?

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenker å kjøpe en brukt stasjonær og oppgradere den. Maskinen har stort ATX-kabinett, 400W PSU (ubrukt Silver Power SP-SS400) og 7200rpm/8MB SATA-disk (Samsung SP2004P). Resten er et gammelt enkelkjerne socket 939-system på 2GHz som er for tregt.

Vil være en fordel å ha mulighet for å oppgradere når prisen for minne/prosessor/RAM/skjermkort synker.

Personen som skal bruke PC-en spiller rund 15 flash-spill samtidig, noe den må klare. Tror også det vil bli litt 3d-spill etter hvert, men det holder med integrert grafikk fram til da. Om hovedkortet ikke har IGP så har jeg et gammelt ATI-kort som kan brukes (fra før HD2000).

Har noen rare krav til PC-en også: Den skal ha ps/2 til mus+tastatur, og det skal være mulig å deaktivere USB i BIOS slik at det ikke er mulig å koble til web-kamera.

Har mus, tastatur, DVD-rom, høyttaler og skjerm fra før.

Jeg ikke planer om å overklokke, men det hadde jo kanskje vært gøy å forsøke det om det ikke krever så mye dyrere maskinvare/kjøling.

Noen maks-pris har jeg ikke bestemt, prisklassen er den som gir mest ytelse per krone.

Forslag mottas med takk

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser dette bra ut?

https://prisguiden.no/profil/lister/113824

+ ATX-kabinett, 400W PSU (Silver Power SP-SS400) og 7200rpm/8MB SATA-disk (Samsung SP2004P) for 500kr

Kan jeg bruke XP-lisensen på et gammelt kabinett om jeg ringer og sier at hovedkortet var ødelagt?

Har vurdert denne, men det hovedkortet har Maks. databushastighet på 1000 MHz. Hvordan vil det fungere når HT for prosessoren er 2GHz?

Noen som vet om noe som gir mer ytelse per krone?

Edit: Oppdaterte førsteposten fordi jeg bestemte meg for å kjøpe brukt PC, og oppgradere den.

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...